آشنایی‌های طولانی مدت چه تاثیری در ازدواج دارد؟

ترانه صفاری، کارشناس ارشد روانشناسی عمومی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در پاسخ به اینکه آشنایی‌های طولانی مدت و ملاقات متعدد آیا در نتیجه ازدواج‌ تاثیری دارد یا نه؟ گفت: آشنایی‌های طولانی مدت در رابطه تاثیر منفی دارد.

وی در ادامه مطلب خود افزود: آشنایی‌ها و نامزدی‌های طولانی مدت باعث به وجود آمدن سردی و توقعات زیاد در رابطه می‌شود شاید به این دلیل که مشکل رابطه قبل از ازدواج( در دوران آشنایی و نامزدی) بابعد از ازدواج بسیار متفاوت است.

صفاری تصریح کرد: وقتی این رابطه طولانی میشود ۲ طرف تصور می‌کنند که یکدیگر را کاملاً شناخته‌اند در صورتی که وقتی ۲ نفر به طور رسمی یا به قول معروف زیر یک سقف می‌روند با وجود دیگر و واقعی‌تر از شخصیت یکدیگر آشنا می‌شوند که برایشان ناآشنا و گاه عجیب است.

وی اظهار داشت: در بین مراجعانم این جمله را از خیلی ها شنیده‌ام که میگویند:” من اونو خوب می‌شناختم قبلاً  اصلاً‌ اینطوری نبود” به این علت است که شکل رابطه تغییر کرده است و نقش‌ها و مسئولیت‌ها پررنگ تر شده.

وی خاطر نشان کرد: اما طرفین هنوز انتظار رفتارها و واکنش‌های قبل از ازدواج را از هم دارند و پذیرش تصور جدید و هماهنگ شدن با آن برایشان مشکل است.


MIGNA

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.