آشنایی با اشکال کلاهبرداری‌های پیامکی

بینا- رئیس پلیس فتای آذربایجان غربی گفت: اطلاعات مردم باید در ارتباط با اشکال کلاهبرداری‌های پیامکی افزایش پیدا کند تا در دام آن گرفتار نشوند.

به گزارش بینا، حسن کوره‌بلاغی به فارس اظهار داشت: متاسفانه امروز شاهد این معضل هستیم که کلاهبرداری پیامکی در جامعه شایع شده است، پس باید مردم را در این ارتباط آگاه کرد.

وی بر لزوم آموزش دادن اقشار مختلف جامعه در این ارتباط تاکید کرد و گفت: گاهی دیده می‌شود پیامک‌هایی به افراد ارسال می‌شود مبنی بر اینکه «در مسابقه‌ای برنده شده‌اید پس برای واریز جایزه نقدی رمز دوم حساب بانکی خود را ارسال کنید»؛ به این ترتیب مردم را فریب داده و به اطلاعات حساب بانکی شهروندان دست پیدا می‌کنند.

رئیس پلیس فتای آذربایجان غربی با اظهار به اینکه برداشت غیر مجاز از حساب‌های بانکی افراد، جرمی با بیشترین فراوانی است، ادامه داد: برای اینکه اقدامات مقابله‌ای و پیشگیری‌کننده در این ارتباط موثر واقع شود باید مسئولان بانک‌ها نیز به آگاه کردن کاربران بانکی مبادرت کنند.

وی بعد از برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی، هتک حیثیت و نشر اکاذیب را از حیث فراوانی وقوع در رده‌های بعدی عنوان کرد و افزود: شبکه اجتماعی فیس بوک نیز هم‌اکنون به یک معضل جدی تبدیل شده است، به طوری که جوانان به دلیل ناآگاهی عکس‌ و اطلاعات خود را به اشتراک می‌گذارند سپس این مطالب به یک وسیله برای اخاذی توسط سودجویان تبدیل می‌شود و سودجویان صاحب عکس را به انتشار عکس و اطلاعات در صورت عدم پرداخت وجه مورد تقاضا، تهدید می‌کنند.

کوره‌بلاغی با بیان اینکه انتساب اعمال خلاف حقیقت به افراد دسته دیگری از جرایم است، اظهار داشت: متاسفانه گاهی چنین حرکتی از سوی کاربران دیده می‌شود طوری که برخلاف حقیقت به انتشار یادداشت علیه افراد دیگر مبادرت می‌کنند.

رئیس پلیس فتای آذربایجان غربی بر لزوم تلاش برای معرفی این مجموعه تاکید کرد و گفت: به طور شایسته و آن طور که لازم است در ارتباط با این پلیس، عنوان‌های مجرمانه، قوانین موجود در این زمینه و برنامه‌های این مجموعه اطلاعات لازم به مردم منتقل نشده است در حالی که تبیین این مسائل در حوزه کلاهبرداری‌های مجازی و پیامکی امروز یک ضرورت است.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.