آشنایی با باریک ترین فناوری های دنیا + عکس

بازار فناوری های مختلف این روزها در دست باریک ترین و سبک ترین های این عرصه بوده و شرکت های سازنده ی محصولات صوتی و تصویری نیز سعی بر رعایت این موضوع و بالا بردن فروش خود دارند.

باریک ترین لپ تاپ دنیا

کمپانی تایوانی نه چندان شناخته شده ی Inhon پس از معرفی لپ تاپ کربنی Blade 13 در آستانه کسب جایزه باریک ترین و سبک ترین نوت بوک جهان است. این لپ تاپ ۱۳ اینچی که از ویندوز ۸ بهره می برد، در باریک ترین نقطه خود به ۱۲٫۸۸ میلی متر می رسد که بنابر ادعای سازنده، ۲ میلی متر باریک تر از NEC Lavie X، نزدیکترین رقیبش است. این نوت بوک همچنین از هر لپ تاپ دیگری سبک تر است  و وزن آن تنها ۸۷۰ گرم می باشد که ۴۵۳ گرم از مک بوک ایر ۱۳ اینچی سبک تر است. این رایانه قابل حمل حتی NEC Lavie Z، نزدیک ترین رقیبش در این زمینه را با اختلاف ۵ گرم شکست می دهد.

باریک ترین تلفن همراه دنیا

پس از عرضه گوشی‌هایی با ضخامت ۱۲، ۱۰، ۸ و ۷ میلیمتر حال گوشی هوشمند جدیدی روانه بازارهای جهانی شده که تنها ۶۵/۶ میلیمتر ضخامت دارد. نکته جالب آن است که این گوشی از سوی شرکت‌های مشهور سازنده گوشی مانند اپل، سامسونگ، موتورولا، اچ تی سی و… عرضه نشده، بلکه یک شرکت چینی به نام Oppo آن را در دسترس علاقه‌مندان قرار داده است.

گوشی یاد شده مجهز به نسخه ۴ سیستم عامل آندروید یا Ice Cream Sandwich است. در این گوشی از پردازنده دو هسته‌ای ۵/۱ گیگاهرتزی استفاده شده و دارای RAM یک گیگابایتی است. نمایشگر این گوشی از نوع ۳/۴ اینچی و AMOLED Plus است و روی بخش جلوی آن دوربین ۳/۱ مگاپیکسلی نصب شده است. دوربین مذکور از توان فیلمبرداری با دقت ۷۲۰p هم برخوردار است. اما در پشت گوشی دوربینی ۸ مگاپیکسلی با دقت ضبط ویدئویی ۱۰۸۰p نصب شده است.

قیمت گوشی یاد شده ۳۹۹۹ یوآن معادل ۶۳۲ دلار است. پیش از این در میان گوشی‌های باریک عرضه شده به بازار آیفون ۴ از همه محبوب‌تر بود که ضخامت آن ۳/۹ میلیمتر بود. رتبه بعدی با ضخامت ۴۵/۸ میلیمتری متعلق به گالکسی اس سامسونگ و رتبه سوم با ضخامت ۱/۷ میلیمتری متعلق به Droid Razr شرکت موتورولا است.

باریک ترین دوربین دنیا

سونی یکی از شرکت هایی است که همیشه به دنبال کسب بهترین ها بوده است اما این شرکت دستی هم در تولید وسایل جالب دارد که یکی از آن ها باریک ترین دوربین دنیاست. این دوربین که مدل ” TX30 ” نام دارد و پهنای آن تنها ۱۵ میلی متر است. این دوربین ۱۸ مگاپیکسل کیفیت دارد و تا عمق ۱۰ متری ضد آب است.

باریک ترین تبلت دنیا

تبلت یکی از وسیله هایی است که این روزها در بسیاری از نقاط دنیا از آن استفاده می شود. این وسیله را می توانیم بزرگترین ابداع قرن ۲۱ بدانیم. بار دیگر سونی در دنیای تبلت هم به عنوان باریک ترین دست پیدا کرده است. وایو ۱۱ باریک ترین تبلتی است که در بازار می توان خریداری کرد. این تبلت دارای پهنای ۱۱ میلی متری است و میتوان آن را با پردازنده های core i5, core i7 خریداری کرد.

باریک ترین تلویزیون دنیا

حدود ۶ ماه از رونمایی تلویزیون فوق باریک ال جی می گذرد اما هنوز هم رقیبی برای آن پیدا نشده است. یک تلوزیون ۳۱ اینچی با قابلیت نمایش تصاویر ۳ بعدی و تنها با ضخامت ۲٫۷۹ میلی متر! قطر این محصول ال جی تقریبا به اندازه ی قطر یک کلید بوده و با دارا بودن صفحه نمایش OLED به تلویزیونی بی رقیب تبدیل شده است.

باریک ترین اسپیکر (بلندگو) دنیا

شاید عجیب ترین و در عین حال باریک ترین محصول دنیای فناوری، اسپیکر محصول شرکت وارویک باشد. این بلندگوی عجیب که توسط شرکت وارویک تولید شده قطری کم تر از یک میلی متر یعنی برابر با یک کاغذ را داراست. این بلند گو در واقع یک ورقه آلومینیومی انعطاف پذیر است که قادر است امواج صوتی را با کیفیت مناسب و قابل قبول در فضا منعکس کند.شرکت وارویک قصد دارد تا چند ماه آینده این اسپیکر های فوق باریک را به صورت عمومی عرضه کند.

مطالب مرتبط:

  1. قوی‌ترین های دنیا +عکس
  2. گران‌ ترین تیشرت دنیا +عکس
  3. تصاویری از لوکس ترین و رویایی ترین هتل دنیا..

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.