آشنایی با لوگوهای شرکت‎های هواپیمایی

در جهان شرکت‎های هواپیمایی بسیاری وجود دارد که هرکدام از آنها لوگوی مخصوص به خود دارند و از این نشان برای معرفی خود بهره می‎برند. در طراحی و ساخت این لوگوها فلسفه‎های مختلفی وجود دارد و هرکدام از آنها به بیان موضوعی می‎پردازد که در پس آن لوگو قابل مشاهده خواهد بود.

در ادامه به بررسی لوگوهای ساخته شده برای برخی از شرکت‎های هواپیمایی خواهیم پرداخت که این شرکت‎ها با استفاده از آنها خود را به مسافرانی که با بلیط هواپیما قصد انجام سفر هوایی دارند و تمامی افراد دیگر معرفی می‎کنند.

https://www.momtaznews.com/wp-content/uploads/2020/02/229cf76346f9796c3cd60a6df00bc866-3.jpg

شرکت هواپیمایی ایران ایر

این شرکت که یکی از شرکت‎های هواپیمایی می‎باشد که درایران در حال فعالیت است دارای بهترین لوگو بوده است که از آن برای معرفی خود به افرادیکه می‎خواهند از خدمات این شرکت استفاده کنند و با استفاده از نکاتی درباره خرید بلیط هواپیما و بلیط خارجی به انجام سفر هوایی بپردازند استفاده می‎کند.

 این شرکت فعالیت خود را در این زمینه با نام رسمی هما در ایران آغاز کرده است و همچنان نیز از همین نام استفاده می‎کند. از خدمات این شرکت هواپیمایی سالانه افراد زیادی بهره‎مند می‎شوند و با استفاده از هواپیماهای این شرکت بزرگ با تهیه بلیط ارزان هواپیما به مقاصد مورد نظرشان خواهند رسید.

در طراحی این لوگو این موضوع جالب توجه بوده است که طراحی آن با توجه به حروف اول ” هواپیمایی ملی ایران” صورت پذیرفته است که دقیقا نام یکی از پرندگان افسانه‎ای با نام هما نیز بوده است. سالانه هزاران نفر مسافر با استفاده از بلیط هواپیما و بلیط خارجی از خدمات ارائه شده توسط این شرکت به مقاصد مورد نظرشان خواهند رسید.

 مجسمه۳ای از این پرنده افسانه‎ای را می‎توان برروی یکی از ستون‎های تخت جمشید ملاحظه کرد. در سال ۱۳۴۰ اطلاعیه‎ای برای طراحی لوگو توسط این شرکت منتشر شد که در آن سال یک جوان ۲۲ ساله ارمنی این لوگو را طراحی کرد و در اختیار این شرکت قرار داد. لوگویی که بیانگر تمدن پربار این سرزمین بوده است. این شرکت بعد از گذشت چندین دهه همچنان از این لوگو برای معرفی خود استفاده می‎کند.

هواپیمایی قطر

یکی شرکت یکی دیگر از ایرلاین‎های معروف جهان می‎باشد که مسافران با بلیط هواپیما و با استفاده از بلیط ارزان هواپیما همه ساله به پرواز هوایی می‎پردازند و از خدماتی که این شرکت هواپیمایی ارائه می‎کند بهره‎مند خواهند شد. این شرکت هواپیمایی برای طراحی لوگوی خود از تلفیق لوگوی تصویری و نوشتاری استفاده کرده است با یک نگاه می‎توان فهمید که این لوگو متعلق به کدام ایرلاین می‎باشد.

 در لوگوی تصویری این شرکت هواپیمایی از تصویر یک غزال شاخدار استفاده شده است که نمادی از کشور قطر بوده و حیوان شاخص این کشور نیز می‎باشد. همانطور که گفته شد در این لوگو از لوگوی نوشتاری نیز استفاده شده است که در آن نام کشور قطر به دو زبان لاتین و عربی نوشته شده است.

همه ساله افراد زیادی با استفاده از بلیط هواپیما و یا با تهیه بلیط ارزان هواپیما از خدماتی که این شرکت هواپیمایی ارائه می‎کند بهره‎مند می‎شوند.

https://momtaznews.com/wp-content/uploads/2019/05/2399802.jpg

شرکت هواپیمایی کانتاس

بیشتر شرکت‎های هواپیمایی از نمادی که معرف کشورشان باشد در طراحی لوگوی خود استفاده خواهند کرد. این شرکت هواپیمایی که متعلق به کشور استرالیا بوده و در این کشور در حال فعالیت است در طراحی لوگوی خود از کانگرو استفاده کرده است که به شکلی نمادی از این کشور بوده است.

 همه ساله افراد زیادی با استفاده از بلیط هواپیما و با راهنمای خرید آنلاین بلیط خارجیبه مسافرت‎‎های هوایی با استفاده از خدمات این شرکت هواپیمایی خواهند رفت.

از سال ۱۹۵۶ تا کنون لوگوی این ایرلاین تغییراتی جزئی داشته است امروزه در لوگوی این شرکت هواپیمایی می‎توان یک کانگرو پرنده را مشاهده کنید. این لوگو توسط فردی با نام هانس هالبوشطراحی شده است و در اختیار این شرکت هواپیمایی که همه ساله افراد زیادی با استفاده از خدمات ارائه شده توسط آن و با تهیه بلیط هواپیما و بلیط ارزان هواپیما به انجام پرواز هوایی پرداخته‎اند قرار داده شد.

 این لوگوی جدید از طراحی بهتری نسبت به لوگوهای قبلی این شرکت برخوردار بوده است و به عنوان یک عنصر کلیدی در ناوگان هواپیمایی و شناسایی کانتاس به جهانیان قلمداد می‎شود.

شرکت هواپیمایی کاتای پاسیفیک

همانوطور که در ابتدا گفته شد در پس طراحی لوگوهای شرکت‎های هواپیمایی فلسفه‎ای خاص و منحصربفرد وجود دارد این شرکت هواپیمایی که همه ساله افراد زیادی با استفاده از هواپیماهای آن با بلیط ارزان هواپیما و با خرید بیط خارجی به مقاصد مورد نظرشان می‎رسند نیز این قاعده جدا نخواهند بود.

این شرکت بعد اینکه توانست در لیست شرکت‎های هواپیمایی قرار گیرد دست به طراحی لوگو برای شناساندن خود به جهانیان زد. با نگاه به لوگوی طراحی شده برای این شرکت بال پرنده‎ای را خواهید دید که گویی با قلمو کشیده شده است. این شرکت هواپیمایی در سال ۲۰۱۱ عنوان سومین شرکت هواپیمایی جهان بر پایه میزان ارزش بازار سرمایه شناخته شده را در به خود اختصاص داده است.

 دراین شرکت هواپیمایی ۱۳۸ فروند هواپیمای مسافربری و باربری وجود دارد که با استفاده از آنها افراد می‎توانند با بلیط خارجی و بلیط ارزان هواپیما به سفرهای هوایی بپردازند.

https://momtaznews.com/wp-content/uploads/2019/05/2399803.jpg

شرکت هواپیمایی آئروفلوت

این شرکت یکی دیگر از شرکت‎های هواپیمایی می‎باشد که همه ساله افراد زیادی با استفاده از خدمات آن با بلیط خارجی و بلیط ارزان هواپیما به سفرهای هوایی مورد نظرشان دست پیدا خواهند کرد. در طراحی لوگوی این شرکت که از آن برای معرفی خود استفاده می‎کند می‎توان داس و چکش را مشاهده کرد.

 در گذشته در نشان این شرکت هواپیمایی از تصویر خرس و کلاه خز استفاده می‎شده است. تصاویر بکار برده شده در لوگوی این شرکت در واقع نمادهای قدیم کشور به حساب می‎آمده است.

شرکت هواپیمایی تای ایرویز

این شرکت هواپیمایی در حال فعالیت در تایلند می‎باشد و افراد می‎توانند با استفاده از بلیط خارجی از خدماتی که این شرکت هواپیمایی ارائه می‎دهد در این کشور بهره‎مند شوند. در طراحی لوگوی این شرکت از مردی رقصنده استفاده شده است که در سال ۱۹۷۰ طراحی شده و مورد استفاده قرار گرفته است.

 بعد از گذشت مدتی و مطرح شدن این شرکت هواپیمایی در جهان این شرکت به فکر تعویض لوگوی خود فرو رفت و بعد از مدتی نیز لوگوی خود را تغییر داد و از نشانی مدرن‎تر استفاده کرد.

در لوگوی جدید این شرکت می‎توان نشانه‎هایی از عناصر سلطنتی کشور تایلند را مشاهده کرد. در این طراحی می‎توان رنگ‎های زرد و بنفشی را مشاهده کرد که بیانگر رنگ‎های استفاده شده در معابد این کشور می‎باشد.

شرکت هواپیمایی چین

این شرکت هواپیمایی از یک لوگوی نوشتاری که به زبان انگلیسی می‎باشد بهره می‎برد. این لوگو توسط رهبر قبلی این کشور با خطی خوش نوشته شده است. در بدنه هواپیماهای این شرکت ققنوسی دیده می‎شود که بسیار هنرمندانه طراحی شده و نشان دهنده کلمه vip می‎باشد.

شرکت هواپیمایی سنگاپور

این شرکت هواپیمایی در لوگوی خود از تصویر پرنده‎ای با نام کریس استفاده کرده است. این پرندع در مناطق جنوب شرقی آسیا سکونت دارد. این پرنده به رنگ نقره می‎باشد که همین موضوع باعث خاص و منحصر بفرد بودن این نوع پرنده بوده است. با توجه به افسانه‎ها و داستان‎ها محل سکونت این نوع پرنده از محبوبیت بالایی برخوردار است.

شرکت هواپیمایی آلاسکا

این شرکت هواپیمایی نیز از یک لوگوی تصویری بهره می‎برد که در طراحی آن از چهره یک مرد اسکیمو استفاده شده است. این شرکت هواپیمایی بر اثر بروزرسانی نام تجاری خود تغییراتی در لوگوی خود نیز ایجاد کرده است.

شرکت هواپیمایی آذربایجان

بوتا ایرویز یکی از کم هزینه‎ترین شرکت‎های هواپیمایی موجود در این کشور می‎باشد که از لوگوی زیبایی برخوردار است. این شرکت هواپیمایی در طراحی لوگوی خود نمادی از پرنده مقدس و افسانه‎ای سیمرغ را به تصویر کشیده است و از آن برای معرفی خود بهره می‎برد.

شرکت هواپیمایی لوفتانزا

لوگویی که این شرکت هواپیمایی از آن استفاده می‎کنند دقیقا در صد سال پیش طراحی شده است. امروزه این شرکت هواپیمایی از همان لوگو ولی با انجام تغییراتی کوچک برای مدرن شدن آن بهره می‎برد. در لوگوی این شرکت هواپیمایی از رنگ‎های آبی و زرد استفاده شده است.

منبع: سام سیر

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.