آشنایی با ۲۰ موتور بازی سازی برتر (قسمت دوم)

ممتازنیوز:

در قسمت قبل با ۱۰ موتور بازی سازی روز دنیا آشنا شدیم حال به معرفی ۱۰ موتور باقی مانده خوایم پرداخت.

CryENGINE3-Logo

Cry Engine

این هم موتور قدرتمندCrytek .Ubisoftدر سال ۲۰۰۳ کار ساخت Farcry را به Crytek یکی از زیرشاخه های خود محول کرد. این شرکت برای ساخت این بازی اولین نسخه این موتور را تولید کرد و Cry engine متولد شد و در حال حاضر جدیدترین نسخه این موتور Cry Engine 3.4.5 که در ساخت Crysis 3 از  آن استفاده شد.

درجه بندی رنگ، نور طبیعی، سایه تاریک و روشن همزمان اجسام، موتور فیزیک چند رشته ای داخلی، سریع ترین موتور در رندر کردن بافت های بازی و … از جمله ویژگی های تقریبا منحصر به فرد این موتور است.

Crysis series، Ryse son of rome، Home front 2، Shadow of Elements، Project Realy 2 و بازی های بسیار زیاد دیگری با استفاده از این موتور ساخته شده اند.

frostbite3

Frostbite

استدیو DICE در سال ۲۰۰۸ اولین نسخه این موتور را برای استفاده در بازی Battlefield ساخت و نسخه ی دوم این موتور قدرتمند که در سال ۲۰۱۱ برای اولین بار در Battlefield 3 استفاده شد همه را حیرت زده کرد.

تخریب پذیری بالای بافت ها و بازنگری لحظه ای فیزیک بازی ویژگی های منحصر بفرد و برگ برنده این موتور در برابر بسیاری از موتورها هستند.

سری Battlefield، Army of Two، Need For Speed Rivals ،Need For Speed The Run و Mirrors Edge 2 از جمله بازی های معروفی هستند که با این موتور ساخته شده اند.

Valve-Source-SDK_1344259299

Source Engine

Valve در سال ۲۰۰۴ اولین نسخه این موتور را با بازی Counter-Strike Source معرفی کرد.

قابل توجه ترین ویژگی های این موتور اثر گذاری محیط روی جریان آب، زخم های واقعی، Map-Logic و شبیه سازی پارچه است.

گرچه این موتور برای ساخت بازی های FPS ساخته شده اما برای ساخت بازیهای MMORPG و استراتژیک هم کاملا بهینه است.Half-Life ، Tiatnfall عنوان انحصاریXbox One و Nuclear Dawn با این موتور ساخته شده اند.

EgoEngineLogo

EGO Engine

این موتور را Codemasters ساخته است و درحال حاضر توسط Sony Company Entertainment و Codemasters پشتیبانی می شود. Grid 2، سری F1 وDirt Shadowdown توسط این موتور توسعه داده شده اند.

fox_engine

Fox Engine

یکی از بهترین موتور های بازی سازی جهان Fox Engine است که در سال ۲۰۱۱ توسط Konami معرفی شد و درحال حاضر توسط Kojima productions پشتیبانی می شود. از ترکیب این موتور قدرتمند و تفکر اقای کوجیما، بازی چون MGS 5 The Phantom Pain خلق شده است. PES 2014 نیز با این موتور در حال توسعه است و در مراحل پایانی تولید خود به سر می برد.

IwGameLogo2

IW Engine

Infinity Ward در سال ۲۰۰۵ از اولین نسخه این موتور در بازی Call Of Duty 2 رونمایی کرد و پس از ان از این موتور در ساخت تمامی نسخه های ندای وظیفه استفاده شد. جدیدترین نسخه ی این موتور IW Ghosts Engine نام دارد و در حال حاضر Call Of Duty Ghosts با این موتور در حال توسعه است.

از ویژگی های جدیدترین نسخه این موتور میتوان به سیستم انیمیشن سازی جدید، AI تقویت شده، نقشه های چند نفره دینامیک و تاثیر پذیری مایعات از محیط اشاره کرد.

1066783-crystaltoolslogo

Crystal Tools

یک موتور تمام عیار در ساخت بازی های RPG و MMORPG است که توسط Square Enix توسعه داده شده و از آن در ساخت سری Final Fantasy استفاده می شود. پردازش پیشرفته ی صدا و محاسبات لحظه ای فیزیک بازی مهمترین ویژگی های این موتور هستند.

Character Viewer، Effects Editor، Sound Maker و Layout Tool از جمله نرم افزار ها و توابع این موتور می باشند. Adobe Photoshop و Autodesk Softimage نیز از پلاگین های این موتور هستند.

Id_tech_5

id Tech

id Software تولید کننده و توسعه دهنده اصلی این موتور است. جدیدترین نسخه ی این موتور id Tech 6 است که برای رقابت با Frostbite 3 و Unreal Engine 4 آماده می شود. این موتور یک ویژگی بارز دارد که آن را منحصربفرد میکند و آن هم نوعی Mega Texture پیشرفته به نام Virtual Texturing است که میتواند بافت هایی را تا حجم۲۰ GB هم پوشش دهد. به بیان ساده تر این موتور میتواند یک دنیای دینامیک و قابل تغییر را در یک بازی برای شما محیا کند.

Wolfenstein The new order و Doom series و The Evil Within بهترین بازی هایی هستند که با این موتور توسعه داده شده اند.

just-cause-2-pre-order-exclusive-chaos-parachute-artwork

Avalanche Engine

Avalanche Engine موتور مشهوری نیست اما همین که این موتور در لیست ۱۰ موتور برتر نسل هفتم سایت IGN قرار گرفت برای اثبات توانایی هایش کافیست. ترکیب گیم پلی و محیط در سری بازی Just cause که از این موتور بهره میبرد مثال زدنیست. به علاوه هوش مصنوعی یا AI پیشرفته و تخریب پذیری محیط بازی چیزی هایی نیستند که بتوان به راحتی از کنارشان گذشت.

8594837349_456d8253fd_z

Phyre Engine

یک موتور رایگان و مولتی پلتفرم اما بسیار قدرتمند که اولین بار در GDC 2008 توسط Sony Computer Entertainment معرفی شد و جدیدترین نسخه آن Phyre Engine 3.0 است. به طور کامل از Nvidia PhysX و Havok نیز پشتیبانی می کند. این موتور به سیستم  Foliage Renderingمجهز است که می تواند به صورت یکپارچه و واقع گرایانه درخت ها و گیاهان را به نمایش بگذارد. Phyre Engine این قابلیت را به تولید کنندگان میدهد تا محصولاتی با کیفیت بالا، در مدت زمان کم و هزینه بسیار پایین تولید کنند

Dark Souls، Shatter،Flower و سریAltelier بهترین بازی هایی هستند که از این موتور بهره میبرند.

ارسالی از Hamid Mosdoorani (اردوان عیاری)

پی سی وار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.