آشنایی با ۵ ماده تمیزکننده خوراکی

۲۰خردادماه،

مهارت‌های زندگی > فوت و فن– ممتازنیوز- ندا شریف:
از مواد تمیزکننده طبیعی زیر با قدرت پاک‌کنندگی بسیار در کارهای منزل بهره ببرید.

پوست سیب

ظروف آلومینیومی تغییر رنگ یافته را با پوست سیب تمیز کنید. ظرف را از آب پر و پوست سیب را اضافه کنید. بگذارید ۳۰ دقیقه بجوشد.

مایونز

لکه‌های آب را از روی مبلمان چوبی با مایونز از بین ببرید. مقدار کمی از آن را با انگشت روی لکه بمالید و بگذارید یک شب باقی بماند.

سرکه

مواد چسبیده به مایکروفر را با سرکه تمیز کنید. ۲/۱ پیمانه سرکه سفید را ۲ دقیقه داخل مایکروفر حرارت دهید تا اسید آن به شل شدن خرده‌های خشک شده کمک کند.

کاربرد دیگر سرکه به عنوان ضدعفونی‌کننده قوی استفاده از آن به همراه آب اکسیژنه است. طبق مطالعات انجام شده ترکیب این دو %۹۹ باکتری‌ها را از بین می‌برد.

یخ و نمک

با این دو ماده قوری قهوه‌ساز را تمیز کنید. ۸-۶ تکه یخ را داخل قوری بیندازید و ۲/۱ پیمانه نمک به آن اضافه کنید. یخ را دور قوری حرکت دهید تا لکه‌های قهوه را از بین رفته و نو به نظر برسد.

خانه‌داری

جوش‌شیرین

جوش‌شیرین تمیزکننده قوی‌ای برای سرویس‌های بهداشتی به خصوص برای سینک و وان ایده‌آل است. می‌توان از جوش‌شیرین برای از بین بردن لکه دوغاب هم استفاده کرد. کافیست مسواک مرطوب را داخل این پودر زده، آن را روی محل مورد نظر بمالید.

آبلیمو و نمک

مس را با آبلیمو و نمک تمیز کنید. به مقدار مساوی در حدود چند قاشق غذاخوری از آن‌ها را با هم ترکیب و دستمال را به آن آغشته کنید. با مالیدن پارچه دور ظرف فورا تمیز خواهد شد.

http://www.ehow.com


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.