آشنایی شهروندان با نحوه استفاده از تسهیلات نوسازی

۰۶م آذر ،

شهردار منطقه ۹ از برپایی نشست های نوسازی مشارکتی در مساجد سطح منطقه خبر داد و گفت: با اجرای این طرح شهروندان این بخش از پایتخت با چگونگی استفاده از تسهیلات نوسازی در بافت های فرسوده آشنا می شوند.

حسین سلطانی در گفتگو با خبرنگار اجتماعیممتازنیوز، اظهار داشت: سلسله نشست های آموزشی با عنوان “نوسازی مشارکتی” با هدف افزایش مشارکت و آمادگی شهروندان ساکن محله ها در زمینه تجمیع و نوسازی و مزایای آن در مساجد منطقه برگزار می گردد.
وی افزود: این نشست ها معمولا در مساجد فعال محله ها بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می گردد و در آن کارشناسان و مدیران علاوه بر راهنمایی شهروندان،به سوالات آنها پاسخ می دهند.
سلطانی با اشاره به اینکه با نوسازی شهروندان از خدمات قابل توجهی در بافت های فرسوده بهره مند می شوند گفت: با تسهیلات اعطایی و استفاده از مشارکت های مردمی در نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده در مسیر احیا و نوسازی گام های ارزنده ای بر می داریم.
شهردار منطقه ۱۹ ادامه داد: رشد صدور پروانه در این مدت از سال جاری به ویژه در بافت های فرسوده پس از اجرای طرح تفصیلی نشان دهنده تمایل مردم به نوسازی بوده و اهالی محلات با شرکت در نشست های این چنین گرایش بیشتری به سمت تجمیع و نوسازی پیدا می کنند.
وی خاطر نشان کرد: با تشکیل کمیته فرهنگی اجتماعی و نوسازی محلات منطقه و همچنین محلات برگزاری نشست های نوسازی مشارکتی نیز در راستای تشویق ساکنان محلات در امر ساخت و ساز به ویژه در بافت های فرسوده و آشنایی با مشکلات سکونت در این بافت ها و چگونگی بهره مندی از تسهیلات تا پایان سال جاری تحول بسیار بزرگی در احیا بافت فرسوده پهنه جنوبی پایتخت رخ می دهد./ف


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.