آشپزخانه همیشه تمیز داشته باشید

۲۹ آبان ،

 آشپزخانه همیشه تمیز داشته باشید

آشپزخانه همیشه به عنوان قلب خانه شناخته می گردد و باید از آن به دقت مراقبت کرد و البته تمیزی و نظافت نیز در آن باید رعایت شود.

آشپزخانه غالبا محل پرترددی در خانه است و روزانه اشخاص بسیاری در آن رفت و آمد می کند. این سبب می گردد تا میزان یادی آلودگی وارد این منطقه از خانه شود و این در حالی است که آشپزخانه به سبب طبخ غذا باید از باقی نقاط خانه تمیزتر باشد.

** اولین نکته ای که باید در مورد آشپزخانه ها رعایت کنیم استفاده از دمپایی های مخصوص است. دمپایی سبب می گردد تا آلودگی کمتری همراه پاها وارد فضا و همچنین کف آشپزخانه شود.

** یکی از نکاتی که باید همه اعضای خانه رعایت کنید نشستن دست ها در سینک ظرفشویی است. گاها دیده می گردد که اعضای خانه دست های آلود خود را در سینک ظرفشویی می شویند. این سبب می گردد تا بسیاری از آلودگی ها وارد فضای آشپزخانه شود.

** هنگامی که از خرید به خانه باز میگردید کیسه های پلاستیکی را روی زمین نگذارید. اغلب اوقات کف این کیسه های پلاستیکی آلوده به باکتری های داخل خیابان است. بهتر است آن ها را در سینی های مخصوص و یا روی روزنامه قرار دهید.

** هیچگاه ظرف ها را برای مدت طولانی نشسته رها نکنید تا باکتری های روی ظروف چرک در فضا پخش نشوند. رها کردن ظروف در این حالت می تواند سبب پراکندگی آلودگی های احتمالی ظروف چرک شود.

** سعی کنید به طور متوسط روزانه کف اشپزخانه را با استفاده از تی های شست و شو تمیز کنید. همچنین در نظر داشته باشید که شستن کف آشپزخانه حداقل ماهی یک بار با آب الزامی است.

** نکته مهم دیگر مواجه با زباله ها است که باید آن ها را در سطل زباله های مخصوص و در بسته قزار دهید. اگر سطل را در باز انتخاب کنید نه تنها بوی ناخوشایندی همیشه در فضای آشپزخانه است بلکه الودگی ها و بیماری های بسیاری نیز در فضا پراکنده می گردد.

**برای از بین بردن جرم آهکی داخل سماور و کتری مخلوطی از سرکه و آب را به نسبت مساوی در آن بریزید و به مدت نیم ساعت بجوشانید، خواهید دید که جرم ها از دیواره کنده خواهد شد.

** کابینت ها و پیشخوان آشپزخانه را با به طور مرتب تمیز کنید. برای اینکار می توانید از محلول آب و مقدار کمی الکل استفاده کنید تا به طور کامل بسیاری از آلودگی های روی این سطوح از بین برود.

منبع:مشرق

ممتازنیوز – هنر در خانه
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.