آصفری: ادعای آمریکا دربارهٔ اسفاده دمشق از سلاح شیمیایی مشابه بهانه حمله به عراق است

۰۷اردیبهشت،

6412.jpg

یک عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه دولت سوریه به سلاح شیمیایی نیازی ندارد، گفت که آمریکا و رژیم صهیونیستی بزرگ‌ترین دارنده سلاح‌های شیمیایی در جهان می باشند.

محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با اشاره به ادعای آمریکا در مورد احتمال استفاده سلاح شیمیایی توسط دولت بشار اسد، رییس جمهور سوریه گفت: آمریکا طبق استراتژی‌ که از چندین سال قبل آغاز کرده با طرح ادعای استفاده از سلاح شیمیایی به دنبال حضور پررنگ‌تر در کشورهای خاورمیانه است.

وی افزود: آنها به بهانه‌های مختلف می‌خواهند حملاتی علیه کشورهای حوزه خاورمیانه انجام دهند که نمونه اولیه آن را در حمله آمریکا به عراق آن هم به بهانه وجود سلاح کشتار جمعی می‌توان دید. در آن زمان حتی یک کیلوگرم مواد شیمیایی نیز در این کشور پیدا نشد.

این عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: امروز نیز آمریکایی‌ها موضوع استفاده از سلاح شیمیایی را در سوریه مطرح می‌کنند؛ در صورتی که سلاح شیمیایی در سوریه وجود ندارد.

آصفری در ادامه با بیان اینکه آمریکا بزرگ‌ترین تولیدکننده سلاح‌های شیمیایی است، گفت: بزرگ‌ترین زرادخانه‌ها در آمریکا و اسرائیل است پس اگر قرار باشد به جهت داشتن سلاح شیمیایی با کشوری برخورد شود اول باید با آمریکا و سپس باید با رژیم صهیونیستی برخورد صورت گیرد؛ چون آنها از سلاح شیمیایی در آزمایش‌های مختلف استفاده می‌کنند.

به گفته وی، آمریکا و رژیم صهیونیستی بزرگ‌ترین تولیدکننده کلاهک‌های هسته‌یی می باشند که بزرگ‌ترین خطر را برای جهان به وجود آوردند؛ لذا باید با این عوامل تولیدکننده سلاح شیمیایی برخورد صورت گیرد.

آصفری تاکید کرد: آمریکایی‌ها بعد از بسیج کردن گروه‌های تروریستی از سراسر دنیا برای حضور در سوریه نتوانستند به نتیجه‌ای دست پیدا کنند. اکنون می‌خواهند با طرح موضوع استفاده از سلاح شیمیایی دولت سوریه را متهم کنند؛ این در حالی است که خودشان می‌دانند که دولت سوریه چه امکانات و تجهیزاتی دارد و به دنبال سلاح شیمیایی نیست. این تنها بهانه آمریکایی‌ها برای حضور بیشتر در سوریه است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: غرب تصمیم گرفته که سوریه را به عنوان جولانگاهی برای گروه‌های اسلام‌گرای افراطی قرار دهد که برای رسیدن به این هدف اشخاصی را از تمامی اروپا و کشورهای عربی بسیج کرده و حتی پول و امتیاز هم می‌دهد. آنها با این کار بازی برد برد را در قبال سوریه آغاز کردند.

نماینده مردم اراک توضیح داد: آمریکایی‌ها بر این باورند که اگر دولت سوریه ساقط شود به نفع‌شان خواهد بود و رویکردی غیر از این نیز منفعتی برایشان خواهد داشت چرا که در این شرایط گروه‌های افراطی اسلام‌گرا نیز در جهت اهداف آمریکا در داخل سوریه آشوب به پا می‌کنند. در این شرایط تمامی گروه‌ها و جریان‌های سوریه باید تمرکزشان را بیشتر کرده و متوجه نقشه آمریکایی‌ها باشند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.