آغاز آموزش فرایندهای انتخاباتی به فرمانداران و مسئولان استانی

۳۰م دیماه ،

استاندار تهران گفت: آموزش اصل قانون،‌ نحوه برگزاری انتخابات و همچنین آموزش در شمارش آرا بعد از انتخابات از جمله برنامه‌های مورد نظر در استانداری برای بهتر اجرا شدن انتخابات در کشور است.

مرتضی تمدن در گفتگو با خبرنگار دولتممتازنیوز،‌ در ارتباط با برنامه‌های استانداری تهران برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در کشور اظهار داشت: با توجه به همزمان برگزار شدن انتخابات ریاست جمهوری، شورای شهر و روستا و همچنین انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه فیروزکوه و دماوند استانداری تهران در حال انجام اقداماتی در این زمینه است.

وی افزود: به سبب اینکه در حال حاضر اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری برای بررسی در دست مجلس شورای اسلامی است و منتظریم تا مراحل قانونی این مسئله طی شود تا ما هم بتوانیم بعد از اعلام و انتشار یافتن روز شمار انتخابات از سوی وزارت کشور اقدامات لازم را آغاز کنیم.

تمدن با اشاره به انجام اقداماتی که پیش نیاز انتخابات است گفت:‌ تاکنون یکسری اقدامات را در استانداری از جمله آموزش کامل کادرهای انتخاباتی در تمام مجموعه های مختلف بخشداری و استانداری، فرمانداری و سایر دستگاه‌های اجرایی را آغاز کرده‌ایم.

استاندار تهران تصریح کرد: آموزش اصل قانون،‌ نحوه برگزاری انتخابات و همچنین آموزش در شمارش آرا بعد از انتخابات از جمله برنامه‌های مورد نظر در استانداری برای بهتر اجرا شدن انتخابات در کشور است.

وی با بیان اینکه مسئله ایجاد زیرساخت‌ها از دیگر اقدامات استانداری تهران در زمینه انتخابات است، افزود: اتصال شعب اخذ آرا به استانداری، پایگاه‌های وزارت کشور،‌ ستاد انتخابات و زیرساخت‌های مخابره‌ای، رایانه‌ای و الکترونیک کشور برای بهبود کیفیت در انتخابات در حال تکمیل است.

تمدن با اشاره به هماهنگی میان دستگاه‌ها و سازمان‌های اجرایی در برگزاری بهتر انتخابات گفت: با توجه به همزمان برگزار شدن انتخابات شهر و روستا با ریاست جمهوری نیازمند افزایش میزان دقت، توجه، ممارست در امر برگزاری انتخابات هستیم تا بتوانیم با پشتیبانی‌های لازم به هدف مورد نظر خود برسیم.

استانداری تهران در ارتباط با انجام اقدامات لازم برای کاهش آلودگی هوا خاطر نشان کرد: اقدامات لازم را به طور کامل در لیستی متشکل از  ۳۷ بند مشخص کردیم تا از طریق اجرای این موارد شاهد کاهش آلودگی هوای تهران باشیم.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.