آغاز آموزش ۵ هزار معلم پایه دوم و ششم ابتدایی/ بلاتکلیفی بیمه طلایی بازنشستگان

آموزش ۵ هزار معلم پایه دوم و ششم ابتدایی

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین روزهای هفته گذشته -۲۷ خرداد- با آموزش پنج هزار معلم پایه های دوم و ششم ابتدایی جدید التاسیس آغاز شد. بسیاری از مدیران و معاونان آموزش و پرورش دغدغه آموزش این معلمان را تا زمان مهلت تعیین شده دارند.

در این دوره های آموزشی پنج هزار معلم از سراسر کشور با روشهای تدریس کتابهای جدیدالتالیف ششم در ۱۸۰ ساعت و دوم ابتدایی در ۱۲۵ ساعت آشنا شده و آن را برای معلمان این دو پایه که متجاوز از ۱۲۰ هزار نفر هستند، آموزش می دهند.

تصویب کلیات برنامه درسی بزرگسالان
در این روز همچنین خبر تصویب چارچوب و کلیات برنامه درسی آموزش بزرگسالان(نهضت سوادآموزی) از سوی شورای عالی آموزش و پرورش روی خروجی خبرگزاری ها قرار گرفت.
مهدی نوید ادهم دبیر کل این شورا در توضیحات این چارچوب به مهر گفت: با تدوین و تصویب این چارچوب،اهداف دوره سواد آموزی، رویکرد، اصول حاکم، اصول کلی انتخاب و سازماندهی محتوا، ارزشیابی، ویژگیها و صلاحیتهای حرفه‌ای آموزشیاران مشخص می شود.

برگزارى دوره پیش دبستانی وظیفه آموزش و پرورش نیست

آخرین خبر این روز-۲۷ خرداد- که البته به مذاق مدیران پیش دبستانی ها چندان خوشایند نیامد به نقل از وزیر آموزش و پرورش اعلام شد برگزاری دوره های پیش دبستانی از وظایف آموزش و پرورش نیست.
به گفته وزیر آموزش و پرورش دوره پیش دبستانی مربوط به چهار ساله ها و پنج ساله هاست و ارتباطی به نظام آموزشی ۳-۳-۶ ندارد. پیش دبستانی در قانون غیر دولتی است و نظام مورد مصوب شورایعالی انقلاب فرهنگی از ۶ سالگی آغازمی شود که شامل؛ ۶ سال ابتدایی، سه سال راهنمایی و سه سال متوسطه است. 

فرصت دو هفته ای دانش آموزان دبیرستانی برای ثبت نام

دومین روز هفته -۲۸ خرداد- مسوولان آموزش و پرورش در بخش های مختلف از جمله مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات وزارت آموزش و پرورش، مدیر کل آموزش متوسطه و مدیر کل آموزش ابتدایی برای چندمین بار اعلام کردند که ثبت نام دانش آموزان راهنمایی و دبیرستانی تا ۱۵ تیرماه ادامه دارد و چنانچه دانش آموزان علاقه مند به تحصیل در مدرسه مورد نظر خود هستند، باید تا تاریخ ۱۵ تیرماه برای ثبت نام به مدارس مراجعه کنند. در این روز همچنین اعلام شد که دانش آموزان ابتدایی نیز تنها سه روز دیگر یعنی تا ۳۱ خرداد ماه برای ثبت نام فرصت دارند.

بیمه طلایی فرهنگیان همچنان خبرساز

در سومین روز هفته گذشته – ۲۹ خرداد- باز هم بیمه طلایی فرهنگیان بازنشسته خبر ساز شد و این بار مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش پس از قول های فراوان وزیر، اعلام کرد که آموزش و پرورش درصدد حل مشکل بیمه طلایی بازنشستگان است.
گویا این رشته سر دراز دارد و قرار نیست به این زودی ها مشکل بیمه طلایی معلمان بازنشسته برطرف شود.

صدور کارنامه حجاب برای دانش آموزان

سومین روز هفته با اعلام صدور کارنامه حجاب و تعیین لباس فرم برای دانش آموزان و مدیران مدرسه ادامه یافت.

در طرح حجاب دانش آموزان که از سوی معاونت فرهنگی و هنری آموزش و پرورش مطرح شده است به مواردمختلفی از جمله تهیه بسته تصویری برملاسازی اهداف رسانه‌های بیگانه در ترویج بی‌حجابی،تأثیرگذاری دانش‌آموزان اسوه و الگو در زمینه حجاب و عفاف برای دیگر دانش‌آموزان، ایجاد گفتمان‌های حجاب در مدارس برای رفع شبهه،معرفی دختران برتر در جشنواره دختران آفتاب ،تقدیر از مدیران برتر حجاب در مدارس،نصب منشور حجاب وعفاف در مدارس، اشاره شده است.

فرسودگی مدارس دلیل استفاده از کانکس برای دانش آموزان

همچنین در این روز- ۲۹ خرداد- دلیل استفاده از کانکس برای دانش آموزان از زبان مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های تهران تشریح شد.
به گفته رحیم زمانی تعدادی از مدارس در شهرستان های تهران فرسوده بوده و باید در ۲-۳ سال آینده تخریب و نوسازی شود ؛به همین منظور درصدد برآمدیم تا هزینه های اضافی را کنار گذاشته و با ایجاد کانکس فضای لازم را برای دانش آموزان ایجادکنیم.

ممنوعیت اجباری بودن ساعت جبرانی

سه شنبه ۳۰ خرداد ماه اعلام شد که ساعت جبرانی برای دانش آموزان در مدارس کشور ممنوع است و هیچ الزامی برای دانش آموزان در گذراندن ساعات جبرانی وجود ندارد.
ابراهیم سحرخیز مدیر کل آموزش متوسطه آموزش و پرورش اعلام کرد که کلاس های جبرانی خاص دانش آموزانی است که در درسی ضعیف هستند و درباره تمام دانش‌آموزان صدق نمی‌کند.

حمایت های ویژه از مدارس راهنمایی غیردولتی

در این روز همچنین خبر حمایت های ویژه سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی اعلام شد.
دلیل این اقدام نیز حمایت از این مدارس با توجه به حذف یکساله دوره اول راهنمایی است.
صدور مجوز پیش دبستانی،آموزش از راه دور، ثبت‌نام دانش آموز پایه پنجم و ششم ابتدایی در مدارس راهنمایی غیردولتی از جمله این حمایت هاست.

چهارشنبه ۳۱ خرداد ماه نیزهمزمان با پایان مهلت ثبت نام دانش آموزان ابتدایی و اعلام ثبت نام دانش آموزان مقطع متوسطه تا ۱۵ تیرماه بود.

قاسم مستقیم مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات وزارت آموزش و پرورش توضیح داده است: ثبت نام دانش آموزان متوسطه باید تا ۱۵ تیرماه به اتمام برسد و ثبت نام دانش اموزان تنها در مواردی استثنایی همچون جابه‌جایی محل سکونت، در تابستان انجام می شود.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.