آغاز اجرای ˝نان˝ در فضای مبهم افتتاح تالار مولوی

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

این هم از آندست اتفاق‌هایی است که فقط ممکن است در فضای اطلاع‌رسانی تئاتر آن هم ورژن ایرانی آن روی بدهد که نمایشی در سومین اجرای عمومی خود و برای جلب نظر اهالی رسانه و مخاطبان، افتتاح یکی از مهم‌ترین سالن‌های تئاتر پایتخت را بهانه می‌کند و نهایتا در فضایی پر از ابهام هیچ اتفاق خاصی نیز نمی‌افتد!

به گزارش خبرنگار تئاتر ممتاز نیوز؛ تالار مولوی بعنوان مهم‌ترین مرکز اجرای نمایش‌های دانشگاهی، موج نو و تجربی که در طول دهه‌های قبل میزبان نمایش‌های بسیار مهم، تاثیرگذار و به یادماندنی در تاریخ تئاتر ایران بوده، متاسفانه چند سالی است بخاطر اختلافات مدیریتی و عدم وجود یک تفاهم بلند مدت میان مدیران جهاد دانشگاهی و مدیران مرکز هنرهای نمایشی، عملا از چرخه تئاتر کشور خارج شده است. البته بازسازی‌های هر گاهی این مجموعه نمایشی را نیز باید به این سوءمدیریت‌ها اضافه کرد.

در همین راستا و پس از حدود بیش از شش ماه بی‌خبری از مجموعه تالار مولوی (شامل دو سالن اصلی و کوچک) که به بهانه تعمیرات و نوسازی تعطیل شده و البته هیچ نشانه‌ای هم از تعمیرات در آن دیده نمی‌شود، روز قبل خبر بازگشایی و افتتاح این تالار با اجرای نمایش “نان” به کارگردانی نصیر ملکی‌جو، بار دیگر نام تالار مولوی را بر سر زبان‌ها انداخت و بازگشایی این مجموعه به یکی از خبرهای مهم هنری در رسانه‌ها تبدیل شد.

اما آنچه که در شامگاه قبل اتفاق افتاد برخلاف تصور بسیاری از حاضران که بیشترشان از اهالی رسانه و عکاسان خبری بودند، نه خبری از بازگشایی بود و نه چیزی به نام بازسازی دیده می‌شد. تنها اتفاق آغاز اجرای عمومی نمایش “نان”، آن هم برای سومین بار در تالار کوچک این مجموعه بود و بس.

البته ناگفته نماند که این اطلاع‌رسانی مبهم و غیر شفاف که آغاز اجرای نمایش “نان” را با بازگشایی و رونق مجدد مجموعه تالار مولوی پیوند زده، در ماه‌های قبل به اشکال مختلف و در اجرای نمایش‌های دیگر نیز اتفاق افتاده است.

برای نمونه همین بس که روابط عمومی حداقل ۴ نمایش که در ماه مهر و آبان روی صحنه بودند، آنقدر در تنظیم خبرهایشان بی‌دقت عمل کردند که به طور مثال تمدید اجرای نمایش خود را که قرار بود تا پایان آبان ماه ادامه پیدا کند، مهرماه عنوان کرده و خبر آن را به رسانه‌ها ارسال کردند.

نمونه دیگر اینکه اشتباه مسئولان روابط عمومی دو نمایش محیطی که اخیرا اجرایشان در تئاترشهر به پایان رسیده، در دعوت از خبرنگاران برای اجرای ویژه در یک روز معین بود که در تاریخ قید شده اصلا هیچ نمایشی در تئاترشهر روی صحنه نبود.

در نهایت با فرض اینکه بیشتر این اتفاقات کاملا سهوی و ناخواسته رخ داده و نیت خاصی پشت سر آنها نبوده، باید گفت که این اتفاقات در شان تئاتر حرفه‌ای کشور ما که داعیه بازاری نبودن و متفاوت بودن را دارد نیست و می‌تواند در درازمدت به ضرر جریان‌های خبری در تئاتر کشور تمام شود.

لازم به یادآوری است، اجرای عمومی نمایش داستان‌گریز و بدون دیالوگ “نان” با کارگردانی نصیر ملکی‌جو پس از اجرا در تئاتر شهر و تالار انتظامی، با بازی مهدی طاهری، مهدی تشکر، پگاه عظیمی، نفیسه ملکی‌جو، پوریا گل‌شناس از روز قبل (۱۰ آدرماه) در سالن کوچک مولوی آغاز و هر روز در دو نوبت ۱۸ و ۲۰ روی صحنه می‌رود.

انتهای پیام/۳۲/


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.