آغاز اکران «چک» با حضور بازیگران فیلم / کارگردان «خصوصی» مجوز گرفت / خزاعی دبیر جشنواره فیلم مقاومت شد

به گزارش خبرآنلاین، فیلم سینمایی «چک» به کارگردانی کاظم راست‌گفتار از چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه به اکران عمومی درمی‌آید.

 

در اولین روز اکران این فیلم عوامل و بازیگران و جمعی از سینماگران ساعت ۲۱ در سینما استقلال تماشاگر این فیلم خواهند بود. علاقه‎مندان برای خرید بلیت و تماشای «چک» در کنار عوامل آن می‌توانند چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه به سینما استقلال مراجعه کنند. 

 

فرهاد آییش‌، همایون ارشادی،‌ شاهرخ استخری‌، جمشید مشایخی‌، حسن شکوهی‌، فرخ نعمتی‌، مریم سعادت‌، مژگان بیات‌، نفیسه روشن و … بازیگران «چک» هستند. داستان فیلم در مورد جوانی است که برای رسیدن به اهداف رویایی دست به یک ریسک بزرگی می‌زند.

 

پروانه ساخت یک پروژه سینمایی و پروانه نمایش دو فیلم صادر شد

به گزارش روابط عمومی سازمان سینمایی، «آبنبات قرمز» به تهیه‌کنندگی حبیب اسماعیلی و کارگردانی محسن دامادی (کودک و نوجوان) از شورا صدور پروانه ساخت پروانه دریافت کرد.

 

شورای صدور پروانه نمایش برای فیلم‌های «پس‌کوچه‌های شمرون (سیزده به در) » به کارگردانی کامران قدکچیان و تهیه‌کنندگی محمد حسین فرحبخش و «روز سیاه» به کارگردانی حسن ناظر و تهیه‌کنندگی رضا آشتیانی پروانه نمایش صادر کرده است.

 

تجلیل از محمد اسماعیلی نوازنده تنبک

به گزارش روابط عمومی مراکز فرهنگی هنری منطقه ۳، دهمین نشست باشگاه موسیقی تهران با عنوان ویژه‌برنامه «مطرب عشق» به تجلیل از شصت سال فعالیت هنری محمد اسماعیلی نوازنده برجسته تنبک اختصاص دارد. این نشست ۲۸ اردیبهشت ساعت ۱۸ در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

 

اسماعیلی یکی از نوازندگان بنام تنبک و از شاگردان حسین تهرانی به شمار می‌رود که پس از فراگیری فن نواختن ضرب از محضر استاد تهرانی و معرفی او به وزارت فرهنگ و هنر در ارکسترهای موسیقی ملی و گروه تنبک شروع به همکاری کرد و بعد از چند سال برای اجرای برنامه‌‌های موسیقی ملی و هر چه بیشتر شناساندن آن به کشورهای آفریقایی، آسیایی، اروپایی و آمریکایی مسافرت و به اجرای برنامه پرداخت.

 

این استاد برجسته تنبک در سال ۱۳۴۳ در هنرستان موسیقی ملی ایران مشغول تدریس شد و در سال ۱۳۴۵ سرپرستی گروه تنبک وزارت فرهنگ و هنر آن زمان را عهده دار بود و حدود پانزده قطعه فانتزی روی ریتم های ایرانی تنظیم کرد. 

 

«سایه» هومن سیدی و لیندا کیانی

به گزارش روابط عمومی سیمافیلم، فیلم تلویزیونی «سایه» به کارگردانی سید روح الله حجازی محصول مرکزسیمافیلم ۲۸ اردیبهشت‌ماه در تهران کلید می‌خورد.

 

برای این اثر ۳۰ جلسه تصویربرداری پیش بینی شده و دارای چهار لوکیشن اصلی شامل خانه زوج جوان، مطب دکتر مرادی، آتلیه عکاسی و یک سازه فلزی در ارتفاعات تهران است .

 

هومن سیدی ، لیندا کیانی و امید روحانی بازیگران اصلی این تله‌فیلم هستند .

 

«سایه» دومین اپیزود از سه‌گانه تولد، زندگی و مرگ است که نخستین اپیزود آن با نام  «سپید» با موضوع تولد و با بازی پریوش نظریه و آرش مجیدی روز ۲۸ صفر از تلویزیون پخش شد.

 

 فیلمنامه این فیلم به قلم علی طالب‌آبادی زندگی یک زوج را روایت می‌کند که پس از سال‌ها زندگی مشترک صاحب فرزندی می‌شوند و این اتفاق سبب می‌شود تا به بازنگری جدیدی در زندگی خود برسند.

 

سید روح الله حجازی برای کارگردانی فیلم «در میان ابرها» سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی را از بیست و ششمین جشنواره بین المللی فیلم فجر دریافت کرد. «سایه » در گروه معارف، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مرکز سیمافیلم تهیه می‌شود.

 

پایان دومین جشنواره ملی فیلم‌های صنعتی

 به گزارش روابط عمومی دومین جشنواره ملی فیلم‌های صنعتی، اختتامیه این جشنواره عصر روز چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۶:۳۰ الی ۱۹ در سالن جابربن حیان دانشگاه صنعتی شریف برگزار خواهد شد.

 

در این مراسم که با حضور سیدمجید هدایت معاون وزیر و رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو)، علیرضا سجادپور مدیرکل اداره نظارت و ارزشیابی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وجیه‌اله جعفری معاون وزیر و رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و شهریار طاهرپور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود، از فیلم‌های منتخب دومین جشنواره  فیلم‌های صنعتی تقدیر خواهد شد. 

 

خزاعی دبیر جشنواره فیلم مقاومت شد

به گزارش روابط عمومی دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، محمد خزاعی از مدیران فرهنگی و هنری کشور طی حکمی از سوی محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین به سمت دبیری دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت( انقلاب و دفاع مقدس) منصوب شد.

 

 متن حکم رئیس سازمان بسیج مستضعفین و رئیس شورای سیاستگذاری این جشنواره خطاب به محمد خزاعی به این شرح است:

 

» نظر به تعهد، سوابق و تجارب ارزشمند جنابعالی در عرصه فرهنگ و هنر کشور به موجب این حکم به سمت دبیری دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت منصوب می‌شوید.

 

بذل توجه به اهمیت فوق العاده جشنواره بین المللی فیلم مقاومت در عرصه فرهنگی داخل و جایگاه خطیر آن در عرصه بین المللی، به ویژه در جذب و بکارگیری و تشویق هنرمندان متعهد جهان اسلام و سایر فیلمسازان عدالت خواه جهان مورد انتظار می‌باشد.

 

امیدوارم با عنایت به تدابیر حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در زمینه فرهنگ و سینما و بکارگیری عملی اصول و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و همکاری و تعامل بایسته با دیگر نهادهای فرهنگی و استفاده بهینه از هنرمندان و سینماگران متعهد، شاهد جشنواره ای پربار و اثربخش، متناسب با شان آن باشیم. موفقیت شما را از خداوند متعال مسئلت دارم.»

 

محمد خزاعی پیش از این دبیری جشنواره‌هایی چون سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، دوره یازدهم فیلم مقاومت و دفاع مقدس، فیلم کوثر، تئاتر رضوی و فیلم کیش را بر عهده داشته است.

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.