آغاز برخورد با خودروهای دودزا و فاقد معاینه‌فنی معتبر در روزهای آینده

آغاز برخورد با خودروهای دودزا و فاقد معاینه‌فنی معتبر در روزهای آینده

عصر خودرو : فرمانده انتظامی تهران بزرگ از آغاز طرح ویژه برخورد با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی معتبر در تهران در چند روز آینده خبر داد.

به نقل از ایسنا سردار حسین ساجدی‌نیا در حاشیه طرح «معاینه فنی خودروهای خدمتی پلیس پایتخت» با اشاره به اینکه پلیس موضوع معاینه فنی را از خودروهای خود آغاز کرده است تا گلایه‌ای برای شهروندان در زمان برخورد نباشد گفت: ظرف ۴ روز کل خودروهای پلیس پایتخت معاینه فنی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی از ابتدای تابستان آغاز شده است، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۱۱ هزار خودروی آلاینده و دودزا در پایتخت مورد برخورد قرار گرفته‌اند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از نوسازی ۳۵ درصد خودروهای پلیس تهران در سال جاری خبر داد و گفت: اکثر خودروهای نوسازی شده خودروهای گازوئیل سوز و سرویس پلیس پایتخت بودند که این رقم تا پایان سال جاری به ۶۰ درصد خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه خودروهای پلیس پیش از اعزام برای دریافت معاینه فنی رفع نقص می‌شوند تاکید کرد: در صورتی که این خودروها نتوانند برگ معاینه فنی بگیرند ضمن رفع نقص اقدامات لازم در خصوص آنها صورت می‌گیرد.

ساجدی‌نیا با تاکید بر اینکه ۸۰ درصد خودروهای پلیس پایتخت نو بوده و با قانون پنج ساله شدن مشمول دریافت معاینه فنی نمی‌شوند گفت: در عین حال خودروهای پلیس نیازی به الصاق برگه معاینه فنی ندارند.

وی تصریح کرد: ظرف چند روز آینده طرح ویژه برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی و دودزا در تهران اجرا می شود و قطعا پلیس خودروهایی که آلایندگی و دود مرئی داشته باشند را برابر قانون متوقف و روانه پارکینگ‌ها می‌کند. در عین حال سایر خودروها نیز اعمال قانون خواهند شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با تاکید بر اینکه انجام معاینه فنی برای حفظ جان راننده و سرنشینان است از تمامی رانندگان خواست در مهلت باقی مانده نسبت به دریافت معاینه فنی اقدام کنند چرا که در غیر این صورت پلیس قاطعانه با خودروهای متخلف برخورد می‌کند.


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.