آغاز برداشت محصول نیشکر از مزارع استان خوزستان

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان امروز با اعلام اینکه امسال ۵۹ هزار هکتار از زمینهای کشاورزی خوزستان زیرکشت نیشکر رفت گفت پیش بینی می شود حدود چهارمیلیون و دویست هزار تن نیشکر از این زمینها برداشت شود.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران، صادقی  با بیان اینکه از این میزان  نیشکر  ۴۲۰ هزار تن شکر تولید خواهد شد  افزود پارسال حدود ۵۰ هزار هکتار از مزارع استان به کشت نیشکر اختصاص داده شد که از آن حدود ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن  نیشکر  برداشت و در مجموع۳۶۰ هزار تن شکر تولید شد.

وی با اشاره به اینکه  برداشت نیشکر هم اکنون درشرکت کشت و صنعت دهخدا شروع شده است گفت: برداشت محصول نیشکر در مجموعه هفتگانه توسعه نیشکر تا پایان فروردین ۹۲ ادامه خواهد داشت.

۱۳ هزار نفردر۷ شرکت توسعه نیشکروصنایع جانبی خورستان شامل دهخدا، فارابی، امیر کبیر، میرزاکوچک خان، امام خمینی، سلمان فارسی و دعبل خزایی مشغول فعالیت هستند. الکل، خمیرمایه، خوراک دام، نئوپان، ام دی اف  و کاغذ از جمله محصولاتی است که علاوه بر شکر از محصول نیشکر به دست می آید.

تفاله  نیشکر  یا  باگاس  ۳۴  درصد  وزن  ساقه نیشکر  را تشکیل می دهد و در صنایع مختلفی همچون کاغذ سازی کاربرد دارد.

باگاس یا تفاله نیشکر مواد  اولیه ساخت نئوپان، خوراک دام، کاغذ و MDF است و علاوه برآن، در تامین برق کارخانه های شکر و یا به عنوان خوراک نیروگاه برق هم قابل استفاده است.

مجتمع های تولید نیشکر سالانه سالانه حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار  تن باگاس مازاد تولید می کنند که به علت نبود صنایع تبدیلی سوزانده می شود./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.