آغاز بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراهای شهر در هیات های نظارت شهرستان

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها از آغاز روند بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراهای شهر در هیاتهای نظارت شهرستان ها خبر داد.

سید حمیدرضا کاظمی درگفت وگو با ایسنا، بیان کرد: بر اساس تقویم انتخاباتی پیش بینی شده و با پایان کار بررسی صلاحیت ها در هیات های اجرایی از امروز بررسی صلاحیت داوطلبان بر اساس گزارشات مستند مراجع پنج گانه در هیاتهای نظارت شهرستان آغاز شده است و ظرف مدت ۱۴ روز نتیجه بررسی‌ها به اطلاع داوطلبان خواهد رسید. 

وی در ادامه با اشاره به سیاست هیات های نظارت در انجام این وظیفه قانونی خود، اظهار کرد: یقینا همکاران ما در هیئت های نظارت شهرستان در بررسی پرونده داوطلبان کاری با خط و جریان و مصادیق سیاسی ندارند و بر اساس چارچوب قانونی که برای رسیدگی به صلاحیت‌ها مشخص شده عمل خواهند کرد. 

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: قطعا ممکن است بخشی از داوطلبان به رای هیاتهای اجرایی یا بعد به رأی هیاتهای نظارت اعتراض داشته باشند. سازو کاری که در قانون تعریف شده این است که رسیدگی به اعتراض داوطلبان رد صلاحیت شده در هیات های اجرایی در هیات های عالی نظارت استان انجام می شود. همچنان که داوطلبانی که از سوی هیات نظارت شهرستان رد صلاحیت شوند می توانند اعتراض خود را در هیات عالی استان پیگیری کنند و درزمان مشخصی به اعتراضات رسیدگی می‌شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: مطابق قانون در صورتی که نظر هیات عالی نظارت استان مورد اعتراض داوطلبی باشد، هیات مرکزی نظارت به عنوان آخرین مرحله به اعتراض داوطلبان رسیدگی می‌کند و نظر نهایی به وزارت کشور ابلاغ می‌شود. 

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها در پاسخ به این مسئله که در رسانه ها گفته می شود حضور فردی که بستگان درجه یک او در انتخابات شوراها ثبت نام کرده باشند در هیات نظارت ممنوع است، گفت: در گذشته این قانون وجود داشته است و اگر فردی در هیات نظارت یا هیات اجرایی عضویت داشت نباید بستگان درجه یک او داوطلب می‌شدند. اما این قانون منسوخ شده است. با این حال یقینا توصیه ما رفتار به عدالت است و به همکارانمان در هیاتهای نظارت توصیه کرده‌ایم که در این موارد دقت نظر بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.