آغاز بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراها/ اعلام نتیجه نهایی در ۲۸ اردیبهشت

۱۱اردیبهشت،

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، با بیان اینکه روز قبل جواب استعلام های چهارگانه به هیات اجرایی تحویل داده شد، از آغاز بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراها خبر داد و گفت: در ۲۸ اردیبهشت فهرست نهایی صلاحیت و یا عدم صلاحیت داوطلبان چهارمین دوره شورای شهر اعلام خواهد شد.

محمدجواد کولیوند با بیان اینکه یک روز بعد از پایان ثبت نام داوطلبان انتخابات شورای های اسلامی شهر و روستا یعنی از دوم اردیبهشت ماه هیات های اجرایی استعلام های چهارگانه از قوه قضائیه، ثبت احوال، نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات را آغاز کردند، گفت: روز قبل جواب استعلام های چهارگانه به هیات اجرایی تحویل داده شد و از امروز کار هیات اجرایی برای بررسی شکلی پرونده ها و بررسی استعلام چهارگانه آغاز و بعد پرونده ها تحویل هیات نظارت می گردد.

وی با بیان اینکه اگر فردی در هیات اجرایی تایید شود به منزله تایید نهایی نیست و اگر رد شود به منزله رد نهایی نیست، تصریح کرد: این هیات نظارت مجلس است که باید نظر نهایی را در خصوص صلاحیت و یا عدم صلاحیت کاندیداها بدهد و در ۲۸ اردیبهشت تایید یا رد نهایی نامزدهای محترم به آنان ابلاغ خواهد شد.

کولیوند، همچنین در مورد میزان بودجه ای که برای این دوره از انتخابات در نظر گرفته شده است، گفت: ۲۵ میلیارد تومان برای ناظرین شهر و روستا و ۳۵ میلیارد تومان برای ناظرین شورای نگهبان در نظر گرفته شده است. چرا که ممکن است انتخابات به دور دوم کشیده شود و حدودا ۹۰ میلیارد تومان برای اجرای انتخابات برای وزارت کشور در نظر گرفته شده است.

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.