آغاز بهره برداری از ۴ سد ملی در هفته دولت

به گزارش خبرنگار مهر، محمد ابراهیم نیا از بهره برداری ۴ سد ملی گلول، ارداک چناران، ماشکید علیا و دانشمند در هفته دولت امسال خبر داد.

مدیرکل دفتر مهندسی و معیارهای فنی آب و آبفا وزارت نیرو، میزان اعتبار ساخت این ۴ سد را یکهزار و ۳۷ میلیارد و ۸۹۴ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: تمامی این ۴ سد با مجموع حجم مخزن ۳/۱۳۰میلیون مترمکعب، بیش از ۹۷ درصد پیشرفت دارند و در هفته دولت به بهره برداری خواهند رسید.

ابراهیم نیا سد گلول در خراسان شمالی را از نوع خاکی با هسته رسی با ارتفاع از پی ۵۰/۲۸ متر و حجم مخزن ۳ میلیون مترمکعب عنوان کرد و بیان داشت: پیشرفت فیزیکی این سد ۹۷ درصد و آب قابل تنظیم این سد سالانه ۷۶/۲ میلیون مترمکعب است.

وی در خصوص سد ارداک چناران استان خراسان رضوی نیز گفت: این سد از نوع خاکی با هسته رسی و ارتفاع از پی ۵۰/۵۸ متر و حجم مخزن ۳۰/۳۰ میلیون مترمکعب، با پیشرفت فیزیکی ۹۸ درصد و آب قابل تنظیم سالانه ۷۰/۳۳ میلیون مترمکعب است.

این مقام مسئول در وزارت نیرو، هزینه ساخت سد گلول را ۱۸۰میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال و هزینه ساخت سد ارداک چناران را ۲۸۷ میلیارد و ۹۷۰ میلیون ریال اعلام کرد.

مدیرکل دفتر مهندسی و معیارهای فنی آب و آبفای وزارت نیرو تصریح کرد: سد ماشکید علیا در استان سیستان و بلوچستان از نوع خاکی با ارتفاع از پی ۱۰/۳۶ متر و حجم مخزن ۶۷ میلیون مترمکعب است. پیشرفت فیزیکی این سد ۹۰/۹۹ درصد، آب قابل تنظیم آن سالانه ۰۶/۱۵میلیون مترمکعب و هزینه ساخت آن ۵۱۷ میلیارد و ۹۷۴ میلیون ریال است.

ابراهیم نیا سد دانشمند در استان گلستان را از نوع خاکی با ارتفاع از پی ۶ متر و حجم مخزن ۳۰ میلیون مترمکعب عنوان کرد و گفت: پیشرفت فیزیکی این سد ۵۰/۹۹ درصد و آب قابل تنظیم این سد سالانه ۳۳ میلیون مترمکعب است و هزینه ساخت سد دانشمند ۵۱ میلیارد ریال است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.