آغاز به کار روبات دکتر در بیمارستان!!

یک بیمارستان در انگلستان اخیرا از یک دکتر روباتیک استفاده کرده که می‌تواند بزودی به یک عضو عادی در میان کارکنان بیمارستانها تبدیل شود.

 

 Dr.Robat

 

روبات RP7 می‌تواند نبض بیمار را گرفته، علائم حیاتی را بررسی کرده، به ثبت تصاویر پرداخته و حتی مدارک پزشکی را بخواند و در نهایت تمام این اطلاعات را برای یک مشاور ارسال کند که کارکنان پزشکی را در مورد اقدامات نجاتبخش بالقوه راهنمایی می‌کند.

 

این روبات حتی می‌تواند با چرخ‌های خود با سرعت هشت کیلومتر در ساعت با کنترل از راه دور توسط یک پزشک در اطراف حرکت کند.

 

همچنین بیماران می‌توانند از طریق یک رابط ویدیویی از یک متخصص مشاوره رو در رو دریافت کنند. این دستگاه برای ارائه ارتباط مستقیم با متخصصان در بیمارستانهای دیگر در واحدهای بیمارستانی کوچکی طراحی شده که از واحد مراقبتهای ویژه برخوردار نیستند.

 

این بدین معنی است که بیمارانی که ناگهان حالشان رو به وخامت گذاشته، می‌توانند به سرعت با مشاورانی که آنها را از نزدیک دیده و فوری با آنها صحبت می‌کنند برای تامین نیازهای پزشکی خود ارتباط برقرار کنند.

 

اولین روبات RP7 انگلیس اکنون در بیمارستان دیزی هیل در ایرلند شمالی مشغول کار بوده و به عنوان مشاور مراقبتهای ویژه آنجا خدمت می‌کند.

 

این روبات ۲۰۰ هزار پوندی از یک ضربان‌سنج داخلی برخوردار بوده که می‌تواند صداهای قلب و تنفس را ثبت و منتقل کند.

 

این دستگاه به کنار تخت بیمارانی که اوضاع آنها باعث نگرانی شده می‌رود و پزشکان در هر نقطه با استفاده از آن به معاینه فرد می‌پردازند.

 

دوربین کار برده شده در این روبات تنها پزشک را نشان نداده بلکه به مشاوران کمک می‌کند تا در هر نقطه از بدن مانند چشمان بیمار برای تشخیص یرقان زوم کند.

 

از این روباتها همچنین می‌توان برای حفظ جان بیماران سکته‌ای استفاده کرد و داروهای حیاتی را طی چند دقیقه برای آنها تجویز کرد.

منبع:ایسنا

تکنولوژی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.