آغاز به کار سامانه جامع “گمرک” از هفته آینده

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

رئیس کل گمرک ایران گفت: سامانه جامع گمرکی به صورت آزمایشی از روز شنبه هفته آینده در گمرک تهران به عنوان دومین گمرک عملیاتی کشور از نظر حجم فعالیت آغاز به کار می کند.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی بلشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی گمرک ایران ؛ مسعود کرباسیان افزود: قرار است این سامانه تا پایان دی ماه در همه گمرک ها راه اندازی شود.

کرباسیان گفت : کمک به رونق تولید ، سرمایه گذاری و اشتغال و ایجاد تحرک اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار در اولویت ماست.

وی دربارهٔ مدرن سازی گمرک اظهار داشت: وظایف گمرک های جهان بسیار فراتر از وظایفی مانند تامین درآمد و حمایت از صنایع و تولیدات داخلی است و امور زیاد ملی و بین المللی از جمله امنیت و سلامت اقتصاد و جامعه را شامل می شود. 

کرباسیان گفت : گمرک ایران نیز با توجه به روند روبه شتاب جهانی شدن و تحولات اخیر در سطح ملی و بین المللی در زمینه مناسبات تجاری و لزوم حرکت به سمت گمرک الکترونیک، تلاش می  کند همسو با رویکرد برنامه‏های توسعه، رشد اقتصادی کشور و سند چشم انداز بیست ساله کشور در کنار دیگر دستگاه ها ، اثرخبشی خود را به حداکثر برساند.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: گمرک مسئول اجرای مقررات و قوانین  و همچنین ساده سازی رویه ها و تشریفات گمرکی مطابق با استانداردهای جهانی و سیاست های سازمان جهانی گمرک است.

کرباسیان تاکید کرد : سامانه جامع گمرکی به منظور شفاف سازی فرآیند تجارت خارجی و ترخیص گمرکی و اعمال کنترل های دقیق در عین حال ارائه تسهیلات و ساده سازی و روان سازی عملیات گمرکی در دستور کار این سازمان قرار دارد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.