آغاز به کار صندوق اعتباری مشترک چین و فرانسه

صندوق مشترک چین و فرانسه با اعتبار یکصد و هشتاد و نه میلیون دلار آغاز به کار کرد.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری شین هوا ؛  این صندوق یکصد و پنجاه میلیون یورویی (معادل یکصد و هشتاد و نه میلیون دلار) که به طور مشترک توسط بانک توسعه چین و صندوق سپرده های فرانسه تاسیس شده است، از روز سه شنبه کار خود را آغاز کرد.

 

هر یک از دو نهاد مالی چین و فرانسه به میزان هفتاد و پنج میلیون یورو در تاسیس این صندوق مشترک مشارکت کرده اند. مدیریت این صندوق را یک شرکت سهام خصوصی فرانسوی و چینی موسوم به کتی کپیتال بر عهده خواهد داشت.

 

هدف از تاسیس این صندوق اعتباری مشترک کمک به توسعه شرکتهای کوچک و متوسط در چین و فرانسه اعلام شده است. تقویت همکاریهای اقتصادی میان دو کشور نیز از دیگر اهداف اساسی این پروژه اقتصادی است. این صندوق اساسا به ارتقای کار شرکتهای کوچک و متوسط که در زمینه فناوریهای اطلاع رسانی، حفاظت از محیط زیست، توسعه انرژیهای تجدید پذیر، علوم و صنایع پزشکی فعالیت می کنند، کمک خواهد کرد.

 

سیلوی برمن، سفیر فرانسه در پکن اعلام کرد آغاز به کار این صندوق اعتباری مشترک نشان می دهد که برغم بحرانی که اقتصاد بین المللی را تحت تاثیر قرار داده است، چین به اقتصاد فرانسه اعتماد دارد.
 

کای مینگپو، رئیس کتی کپیتال نیز اعلام کرد صندوق یادشده اساسا در شرکتهای کوچک و متوسط سرمایه گذاری خواهد کرد.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.