آغاز به کار پلیس مدرسه از اول مهر

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی، از آغاز به کار پلیس مدرسه از اول مهر خبر داد.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، سردار سرتیپ اسکندر مؤمنی در نشست خبری گفت: فرمان دانش آموزانی که به عنوان پلیس مدرسه فعالیت می کنند بر اساس قانون جدید راهنمایی و رانندگی، فرمان پلیس است و توجه نکردن به پرچم پلیس مدرسه علاوه بر جریمه، ۳ تا ۵ نمره منفی نیز در بر خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه از مهر پارسال تاکنون، یک میلیون و ۴۰۰ هزار خودرو و ۵۰۰ هزار موتورسیکلت به چرخه ترافیک افزوده شده است، افزود: ترافیک در مهر امسال در مقایسه با شهریور ۳۰ درصد و در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش می یابد.

سرتیپ مؤمنی گفت: باید با برنامه ریزی و همکاری همگانی، ترافیک را مدیریت و نظم دهیم و پلیس از همه ظرفیت های خود استفاده می کند تا نظم و انضباط در معابر برقرار شود و با همه توان خود به استقبال مهر خواهیم رفت.

وی همچنین داشتن معاینه فنی و برچسب سرویس مدارس را برای خودروهایی که قصد جابجایی دانش آموزان را دارند، الزامی دانست و افزود: والدین و مسئولان مدارس باید از سرویسهای مجاز برای انتقال دانش آموزان استفاده کنند و پلیس با متخلفان برخورد می کند.

رئیس پلیس راهور گفت: از والدین می خواهیم تا جایی که ممکن است برای انتقال دانش آموزان به مدارس از خودروهای شخصی استفاده نکنند و همچنین برای پیاده و سوار کردن دانش آموزان، در مقابل مدارس ازدحام نکنند.

سردار مؤمنی افزود: پلیس برای برقراری نظم و ایمنی دانش آموزان ، جلوی همه مدارس به ویژه مدارس ابتدایی حضور خواهد داشت.


Tabnak.IR | تابناک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.