آغاز تغییرات در کابینه انگلیس/ سایه تغییرات بر رشد اقتصادی لندن

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، دیوید کامرون اوایل هفته آینده تغییراتی را در تمام سطوح کابینه خود به وجود خواهد آورد. در این میان برخی از کارشناسان اعلام کرده‌اند که تغییرات گسترده در کابینه می‌تواند توجه دولت را از حل مسایل اساسی در کشور منحرف  کند. به همین خاطر نیز جورج اسبورن وزیر دارایی انگلیس قرار است روز دوشنبه و پیش از اعمال تغییرات در کابینه سیاست‌های جدید دولت انگلیس را در خصوص ایجاد رشد اقتصادی اعلام کند.


قرار است دیدوید لاوز (David Laws) وزیر پیشین خزانه داری از حزب لیبرال دمکرات به عنوان عضو دفتر کابینه بار دیگر به دولت بازگردد. احتمال می‌رود جو اسوینسون منشی پارلمانی کلگ نیز با ارتقای پست رو به روشود. همچنین کن کلارک وزیر دادگستری نیز ممکن است با تنزل مقام به عنوان رییس مجلس عوام  انتخاب شود.


به نظر می‌رسد ضعف برخی از اعضای کابینه دولت ائتلافی نخست وزیر انگلیس را ناچار ساخته تا دست به ترمیم کابینه بزند. همچنین برخی از اعضای حزب محافظه کار به دلیل آنکه این حزب نتوانست اکثریت آرا را در انتخابات سال ۲۰۱۰ به دست آورد از ورود به کابینه محروم شدند.  به همین دلیل نیز قرار است برخی از آنها  با ترمیم کابینه وارد  دولت ائتلافی انگلیس شوند.
 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.