آغاز توزیع سکه های پیش فروش شده باقیمانده از این هفته

۱۵م آذر ،

آغاز توزیع سکه های پیش فروش شده باقیمانده از این هفته | چاپ |
سه شنبه ۱۴ آذر ساعت ۲۳:۳۶

بینا- مدیر اداره بررسی ها و سیاست های اقتصادی بانک مرکزی گفت: یکی از گزینه های ما برای مدیریت بازار سکه که از پارسال آغاز کردیم پیش فروش سکه در پنج مرحله بود که دو مرحله چهار ماهه و یک مرحله شش ماهه و هشت ماهه آن اجرا شد و تحویل سکه های پیش فروش شده مرحله آخر(۹ ماهه) نیز آغاز شده است.
به گزارش بینا ، پیمان قربانی تجربه پارسال را در پیش فروش سکه ، موفق خواند و گفت: امسال هم با پیش فروش سکه، بازار به ثبات لازم رسیده است.
قربانی گفت : بانک مرکزی با توجه به مسئولیت قانونی که در زمینه بازار طلای کشور دارد ، همواره بازار سکه و طلا و تحولات قیمت آنها را رصد می کند و متناسب با تحولات تصمیم گیری می کند.
قربانی تاکید کرد: اگر تصمیم تازه ای در این باره گرفته شود ،بموقع اطلاع رسانی خواهد شد.
مدیر اداره بررسی ها و سیاست های اقتصادی بانک مرکزی افزود: بانک مرکزی مجموعه ابزارها و سیاست های خود را در زمینه مدیریت نقدینگی و کارآیی ابزارها، به طور مستمر ارزیابی می کند و هر زمان به سیاست تازه نیاز باشد تصمیم گیری خواهد کرد و موضوع پیش فروش سکه نیز از این قاعده مستثنا نیست.
قربانی با بیان اینکه بخش عمده سکه های پیش فروش شده تحویل متقاضیان شده است از ادامه عرضه سکه های پیش فروش شده تا پایان سال خبر داد.
پیمان قربانی گفت : ۹ میلیون و ششصد هزار قطعه سکه بهار ازادی سال قبل پیش فروش شد که تاکنون بخش عمده ای از ان تحویل متقاضیان شده است.
قربانی افزود : پیش خریداران سکه بر اساس قرارداد تا دو ماه پس از سررسید هم می توانند برای دریافت سکه خود به شعبه مربوط مراجعه کنند اما پس از ان برای دریافت سکه خود باید به شعبه سرپرستی استان یا منطقه مراجعه و با پرداخت مالیات بر ارزش افزوده و هزینه نگهداری ، سکه های خود را دریافت کنند.
در پی افزایش بی رویه قیمت انواع سکه بهار ازادی در بازار و ایجاد قیمت حبابی برای ان ، بانک مرکزی طرح پیش فروش سکه تمام بهار ازادی را پائیز پارسال اجرایی کرد.
در این طرح پنج مرحله با سررسیدهای چهار تا ۹ ماهه حدود ۹ میلیون وششصد هزار قطعه سکه تمام بهار ازادی پیش فروش شد که عرضه ان همچنان ادامه دارد.


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.