آغاز تکثیر “ماهی” سفید پاییزه در گیلان

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

رییس مرکز تکثیر ، پرورش و بازسازی ذخایرماهیان استخوانی شهید انصاری رشت گفت: با تولید ۷۰۰ هزار قطعه لارو ماهی سفید فرم پاییزه ،عملیات تکثیر این ماهی با هدف بازسازی ذخایر تالاب بین المللی انزلی آغاز شده است.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران،صمد درویشی رییس مرکز تکثیر ، پرورش و بازسازی ذخایرماهیان استخوانی شهید انصاری رشت افزود : با فراهم شدن  شرایط محیطی ، عملیات تخم ریزی وتکثیر ماهی سفید فرم پاییزه دراین مرکزآغاز و بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار قطعه لارو دراین مرکز تکثیر وتولید شده است.

ماهی سفید یکی از با ارزش ترین ماهیان اقتصادی موجود در دریای خزر و عمده ذخایر آن درحوزه جنوبی این دریا و درآب های ایرانی پراکنده است.

این ماهی هم اکنون ۶۰ درصد کل صید سالانه ماهیان استخوانی را  به خود اختصاص داده است.
رییس مرکز تکثیر، پرورش و بازسازی  ذخایرماهیان شهید انصاری گفت : ماهی سفید ۲ فرم بهاره و پاییزه دارد که فرم پاییزه با مناسب شدن شرایط محیطی از اوایل مهر از دریای خزر به تالاب انزلی مهاجرت می کنند.

جمعیت  ماهی سفید فرم پاییزه به شدت در دریای خزرکاهش یافته و ازچرخه تولید صید سالانه صیادان حذف شده که به همین منظور بازپروری واحیای این فرم ازماهی سفید به عنوان جمعیت بومی حوزه جنوبی دریای خزر ازسال ۱۳۸۶ در دستور کار قرارگرفته است .

 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.