آغاز ثبت‌نام اعتکاف در مسجد گوهرشاد در سال ۹۲/ تشرف ۱۷ میلیونی زائرین حرم مطهر رضوی در ایام نوروز صورت گرفت

۱۴فروردین۱۳،

معاون اماکن متبرکه و امور زائرین آستان قدس رضوی خبر داد

معاون اماکن متبرکه و امور زائرین آستان قدس رضوی از آغاز ثبت‌نام اعتکاف مسجد گوهرشاد درسال ۹۲ خبر داد و گفت: ثبت‌نام از متقاضیان اعتکاف مسجد جامع گوهرشاد حرم مطهر رضوی از ۱۵ فروردین ماه امسال آغاز خواهد شد و تا ۳۱ فروردین ماه ادامه خواهد یافت.

محمود ممتاز در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در مشهد، با اشاره به ثبت نام اعتکاف در مسجد گوهرشاد گفت: ثبت‌نام از متقاضیان اعتکاف مسجد جامع گوهرشاد حرم مطهر رضوی از ۱۵ فروردین ماه امسال آغاز خواهد شد و تا ۳۱ فروردین ماه ادامه خواهد یافت.

وی با بیان اینکه متقاضیان می توانند برای ثبت نام به پایگاه اینترنتی آستان قدس رضوی به آدرس www.aqr.ir مراجعه کرده و فرم مربوطه را تکمیل کنند، همچنین علاقمندان می‌توانند از طریق ارسال پیام کوتاه بدون متن به شماره ۳۰۰۰۰۰۰۸ نیز اقدام به ثبت‌نام نمایند.

وی افزود: با توجه به پیش‌بینی کثرت متقاضیان، پذیرفته‌شدگان از طریق قرعه‌کشی مشخص شده و اسامی آنها در ۱۳ اردیبهشت امسال تنها از طریق این پایگاه اینترنتی www.aqr.ir با ارسال پیام کوتاه به آنها اعلام خواهد شد.

ممتاز با اشاره به اینکه متقاضیان اعتکاف ماه رجب سال ۱۴۳۴ قمری به مدت سه روز در مسجد جامع گوهرشاد حرم مطهر رضوی معتکف می‌شوند، تصریح کرد: پیش‌بینی شده حضور ۱۳۰ متقاضی از سراسر کشور و حتی جهان اسلام در این مراسم شرکت کنند.

وی افزود: مراسم اعتکاف حرم مطهر رضوی نمونه ایده‌آل از اعتکاف در سراسر کشور به لحاظ معنوی و فرهنگی است و در کنار فضای ملکوتی حرم مطهر رضوی خدمات متنوعی به معتکفان ارائه می‌شود، امسال نیز ۴ هزار نفر به قید قرعه برای شرکت در مراسم اعتکاف مسجد گوهرشاد رضوی انتخاب شده، متقاضیان جهت کسب اطلاعات بیشتر به شماره ۰۵۱۱۲۲۹۱۲۵۱ و ۰۵۱۱۲۲۹۱۲۵۲ تماس و نقطه نظرات خود را اعلام کنند.

تشرف ۱۷ میلیونی زائرین حرم مطهر رضوی در ایام نوروز

ممتاز ادامه داد: درسال قبل در ایام نوروز ۷ میلیون تشرف انجام شد که در مقایسه با سال تازه افزایش ده میلیونی را شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه تعداد زائران از ۲۶ اسفند تا ۱۵ فروردین افزایش چشمگیری داشته، تصریح کرد: بنابر پیش‌بینی‌های صورت گرفته، انتظار ورود ۱۲ میلیون زائر را داشتیم که تشرف ۱۷ میلیونی برای ما غیرقابل تصور بوده است، همچنین در ۱۳ فروردین هرسال از تردد کمی در مجموع حرم برخوردار بودیم، اما امسال ۱۳ فروردین جمعیت بسیاری در حرم حضور داشته که این حضور قابل توجه بود.

گفتنی است، که بیشترین ورود از باب الرضا(ع) حرم مطهر رضوی صورت گرفته و در هر دقیقه ۸۳۳ نفر وارد حرم شده که در خلوت‌ترین زمان ۴۵۰ وارد اماکن متبرکه می‌شوند، و طبق درصدبندی صورت گرفته ۵۲ درصد از زائرین آقا و ۴۸ درصد خانم بودند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.