آغاز ثبت‌نام بدون آزمون کارشناسی دانشگاه آزاد از هفته آینده

گردآوری توسط گروه آموزش ممتازنیوز

خبرگزاری آریا- دکتر اقبالی از آغاز ثبت‌نام داوطلبان بدون آزمون دوره کارشناسی دانشگاه آزاد از ساعت ۹ صبح روز شنبه پنجم مرداد ماه ۹۲ خبر داد.

به گزارش خبرنگار آریا، دکتر ناصر اقبالی رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به آغاز ثبت‌نام داوطلبان بدون آزمون کارشناسی دانشگاه آزاد از پنج مرداد ماه از طریق سایت مرکز آزمون به نشانی www.azmoon.org، گفت: داوطلبان می‌توانند تا اواخر مرداد ماه نسبت به انجام ثبت‌نام اقدام کنند.

وی در خصوص تعداد رشته‌های انتخابی بدون آزمون کارشناسی، اظهارکرد: این دسته از متقاضیان می‌توانند پس از تهیه کارت اعتباری ثبت‌نام، ۱۰ رشته محل را با توجه به علاقه اولویت‌بندی و در سایت مرکز آزمون ثبت‌نام کنند.

اقبالی خاطرنشان کرد: داوطلبان باید انتخاب‌های خود را از یک مجموعه آموزشی و از یک نظام آموزشی انجام دهند و به عبارت دیگر ۱۰ انتخاب داوطلبان باید یا از سیستم پاره وقت و یا تمام وقت باشد و امکان انتخاب هم از تمام وقت و هم از پاره وقت وجود ندارد.

اقبالی با تاکید بر اینکه برای ثبت‌نام داوطلبان هیچ محدودیتی به لحاظ مدرک دیپلم متوسطه آنها وجود ندارد، گفت: هر داوطلب می‌تواند از هر یک از مجموعه‌های آموزشی بر اساس علاقه انتخاب رشته و ثبت‌نام کند.

وی افزود: با توجه به اینکه پذیرش دانشجوی بدون آزمون بر اساس معدل دیپلم داوطلبان انجام می شود، در صورتی که دیپلم فرد با رشته انتخابی مغایرت داشته باشد با اعمال ضریبی معدل مذکور اصلاح خواهد شد تا امکان مقایسه معدل داوطلبان وجود داشته باشد، همچنین ضرایب مربوطه به اصلاح معدل داوطلبان با دیپلم‌های مختلف و برای شرکت در گروه‌های آموزشی مختلف در سایت مرکز آزمون منتشر می‌شود.

زمان و شرایط ثبت‌نام دوره بدون آزمون کارشناسی ناپیوسته

اقبالی با اشاره به آغاز ثبت‌نام کارشناسی ناپیوسته بدون آزمون دانشگاه آزاد از روز شنبه پنجم مرداد ماه، گفت: داوطلبان باید به سایت مرکز آزمون دانشگاه آزاد مراجعه و نسبت به ثبت‌نام اینترنتی خود اقدام کنند.

وی در خصوص انتخناب رشته داوطلبان کارشناسی ناپیوسته گفت‌: هر داوطلب می‌تواند یک رشته و حداکثر تا ۱۰ واحد دانشگاهی را انتخاب کرده و به ترتیب اولویت علاقه خود در سایت مرکز آزمون درج کند.

وی افزود: هیچ محدودیتی در انتخاب رشته وجود ندارد و نیازی به رعایت تجانس بین مدرک کاردانی و انتخاب رشته کارشناسی این دسته از داوطلبان نیست.

اقبالی تاکید کرد: در صورتی که میزان تقاضای برخی رشته‌ و محل‌ها از ظرفیت پذیرش آنها فراتر باشد پذیرش دانشجو با اولویت معدل فوق دیپلم و رعایت سقف هم نامی و یا تجانس مدرک فوق دیپلم با رشته کارشناسی مورد تقاضا صورت می‌گیرد.

رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد از اعلام نتایج پذیرفته‌شدگان مقطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی در اواسط شهریور ماه خبر داد.


خبرگزاری ممتاز به نقل از آریا
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.