آغاز ثبت نام برنامه پزشک خانواده شهری در سطح شهر جهرم

ثبت نام برنامه پزشک خانواده شهری در سطح شهر جهرم، از ۲۰ خرداد ماه آغاز می‌شود.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از وب دا مهدی مصلی نژاد مدیر اجرایی برنامه پزشک خانواده شهری دانشگاه علوم پزشکی جهرم با بیان این مطلب گفت: برنامه پزشک خانواده شهری به عنوان یک برنامه مهم در برنامه پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور و به منظور کاهش هزینه های درمانی و ساماندهی امور درمان به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید به همین منظور برای اجرایی شدن این طرح، به کلیه دانشگاه های علوم پزشکی کشور ابلاغ شده است.

وی افزود: در سطح اول برنامه پزشک خانواده شهری و سیستم ارجاع، پزشک عمومی به امر درمان می‌پردازد و در صورت نیاز فرد به سطح دوم یعنی پزشک متخصص ارجاع داده می‌شود.

مصلی نژاد ابراز داشت: در سطح اول برنامه پزشک خانواده شهری، ویزیت بیماران و خدمات دارویی مورد قبول سازمان‌های بیمه‌گر رایگان است و در سطح دوم برنامه یعنی ارجاع به پزشک متخصص ۱۰ درصد از هزینه های درمان توسط مردم و ۹۰ درصد باقیمانده توسط سازمان‌های بیمه‌گر پرداخت می‌شود، همچنین هزینه های بیمارستانی در صورتی که از طریق پزشک خانواده شهری انجام شود تا سقف ۹۵ درصد از طریق سازمان‌های بیمه گر و ۵ درصد توسط فرد بیمار قابل پرداخت است.

مدیر اجرایی پزشک خانواده شهری دانشگاه علوم پزشکی جهرم اظهار داشت: هر پزشک خانواده می‌تواند تا سقف ۲ هزار و ۵۰۰ نفر ثبت نام کند.
 
وی اضافه کرد: سعی بر این است که افراد به نزدیک‌ترین پزشک خانواده و در فاصله یک و نیم کیلومتری از محل سکونت خود مراجعه نمایند.

مصلی نژاد بیان کرد: مردم به منظور ثبت نام در برنامه پزشک خانواده شهری می‌توانند پس از زمان مقرر به اولین مرکز بهداشتی درمانی دولتی، خصوصی یا مطب پزشکانی که اعلام آمادگی نموده‌اند مراجعه کنند که پس از انجام معاینات اولیه اطلاعات افراد وارد سامانه شده و پرونده سلامت برای آنان تشکیل می‌شود.

مدیر اجرایی پزشک خانواده شهری دانشگاه علوم پزشکی جهرم اظهار کرد: با توجه به بسترسازی‌های انجام شده در دانشگاه علوم پزشکی جهرم و همکاری‌های سازمان‌های بیمه گر، از ۲۰ خردادماه ثبت نام از شهروندان آغاز می‌شود و اطلاع رسانی در این زمینه به طور گسترده با همکاری فرمانداری، شهرداری‌، صداوسیما و سایر نهادهای مرتبط آغاز شده است.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.