آغاز جلسه بررسی تحولات سوریه در تهران

نشست مشورتی بررسی تحولات سوریه توسط جمهوری اسلامی ایران، عصر امروز ( پنجشنبه) با سخنرانی وزیر خارجه کشورمان در تهران آغاز شد.

به گزارش  فارس، نشست مشورتی بررسی تحولات سوریه از سوی جمهوری اسلامی ایران، عصر امروز (پنجشنبه) با سخنرانی علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان در تهران آغاز به کار کرد.

در این نشست نمایندگان کشورهای بلاروس، موریتانی، اندونزی، قرقیزستان، گرجستان، ترکمنستان، بنین، سریلانکا، اکوادور، افغانستان، پاکستان، الجزایر، عراق، زیمبابوه، عمان، ونزوئلا، تاجیکستان، هند، روسیه، چین، قزاقستان،ارمنستان، نیکاراگوئه، کوبا، سودان، اردن، تونس و فلسطین در قالب ۳ وزیر امور خارجه،۲ قائم مقام وزیر، ۷ معاون وزیر، ۱۵ سفیر و نماینده سازمان ملل در تهران حضور دارند.

همچنین اسماعیل کوثری نماینده مجلس شورای اسلامی و برخی سفرای ایرانی در کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز در این نشست شرکت دارند.

پیش از این حسین امیرعبداللهیان در سخنانی هدف شرکت کنندگان در این اجلاس را تاکید بر نفی خشونت به عنوان وسیله‌ای برای حل و فصل مناقشات سوریه دانسته و افزود: اجلاس تهران با این هدف بر پا می‌شود که تلاش‌های فراگیر منطقه‌ای و بین‌المللی برای کمک به مردم سوریه جهت خروج از بحران کنونی را مورد تقویت و تاکید قرار دهد.

وی خاطر نشان کرد: این اجلاس بر این باور است که گفت‌وگوی ملی بین طرف‌های درگیر در سوریه، بهترین گزینه جهت برگرداندن آرامش به جامعه سوریه و مهیا شدن شرایط برای دستیابی به یک راه حل مرضی الطرفین می‌باشد.


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.