آغاز جمع آوری دو میلیون امضاء برای پایان دادن به حصر خانگی استاد ایرانی در آمریکا

۲۲م آذر ،

کمپین امنیت دفاع از حقوق ایرانیان خارج از کشور از امروز در طوماری به جمع آوری امضاء برای پایان دادن به حصر خانگی دکترˈمجتبی عطاردیˈ دانشیار دانشگاه صنعتی شریف پرداخت . پیش بینی می گردد که بیش از دو میلیون استاد و پژوهشگر و مردم ایران این طومار را امضاء کنند.

دکترˈ مجتبی عطاردیˈ دانشیار دانشکده برق دانشگاه صنعتی شریف حدود یک سال است در آمریکا دستگیر شده است. وی در زمینه خرید تجهیزات آزمایشگاهی در آمریکا فعالیت می کرده است .

دکتر ˈرضا روستا آزادˈ رییس دانشگاه صنعتی شریف امروز به عنوان نفر اول این بیانیه را امضا کرد.

کمپین امنیت دفاع از حقوق ایرانیان خارج از کشور با شعار ˈامنیت برای دانشمندان، دانش برای بشریت و حقوق بشرˈ از سال قبل آغاز به کار کرده و قرار است در مرحله اول این بیانیه توسط پژوهشگران کشور امضا شود و پس از آن به امضای عموم مردم برسد .

رییس دانشگاه صنعتی شریف در مورد آخرین وضعیت استاد ایرانی در حصر آمریکا گفت: در حال حاضر قرار دادگاهی برای این استاد دانشگاه تعیین شده است ولی از وضعیت این استاد و محل حصر خانگی وی اطلاعاتی منتشر نشده است و مقامات دانشگاه صنعتی شریف از طریق سازمان های مردم نهاد، شوراها و انجمن های بین المللی وضعیت این استاد ایرانی را پیگیری می کنند .

وی خاطرنشان کرد: در سال قبل به دنبال مکاتباتی که با تعدادی از روسای انجمن های بین المللی و سازمان های مردم نهاد انجام شد دکتر عطاردی از زندان به خانه منتقل شد و بازداشت وی نیز به حصر خانگی تبدیل شد.

روستا آزاد زمان برگزاری دادگاه بعدی استاد دانشگاه صنعتی شریف را بهمن ماه اعلام کرد و گفت: از سال قبل به طور مداوم جلسه دادگاه این استاد دانشگاه شریف به تعویق افتاده است و مقامات قضایی آمریکا سبب این تعویق را کسب و جمع آوری اطلاعات بیشتردرباره فعالیت های این استاد دانشگاه اعلام می کنند.

وی یادآور شد : استاد عطاردی سال هاست که در فضای پژوهشی آمریکا کار می کند . این استاد دانشگاه تنها به سبب خرید تجهیزات برای آزمایشگاه های تحقیقاتی خود و همکارانشان متهم ودستگیر شده است . این استاد دانشگاه در ابتدای زمان دستگیری خود اعلام کرد که حاضر است تمام تجهیزات خریداری شده را به کشور آمریکا بازگرداند.

دکتر ˈمجتبی عطاردیˈ، ۱۶ آذرماه سال ۹۰ در بدو ورود به آمریکا به اتهام خرید و انتقال بعضی وسایل آزمایشگاهی در سفر قبلی ، بازداشت شد و با وجود یک سکته آنی به زندان لس آنجلس انتقال یافت .

این استاد دانشگاه صنعتی شریف که در ماه های اخیر بازداشت خود، دو بار دچار سکته قلبی شده بود به منظور شرکت در کنفرانس سالیانه علمی در حوزه الکترونیک و نیز تکمیل درمان و نیز دیدار با پروفسور ˈچوماˈ ، استاد راهنمای وی در دوره دکتری به آمریکا سفر کرده بود.

/۲۷۲۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.