آغاز داوری مسابقه طراحی مقبره شمس تبریزی در برج آزادی

سینما پرس-گروه هفت هنر/ داوری نهایی آثار راه یافته به مسابقه طراحی معماری آرامگاه شمس تبریزی با حضور هنرمندان معماران نامدار ایرانی از امروز سه شنبه دوم آبان در برج آزادی آغاز می شود.

به گزارش سینما پرس، بنیاد شمس تبریزی و مولانا با همکاری بنیاد معماری میرمیران، سال گذشته با اعلام فراخوانی، طراحی معماری آرامگاه شمس تبریزی و فضاهای جانبی آن را به مسابقه گذاشتند که این مسابقه از سوی مهندسان مشاور، معماران و هنرمندان مورد استقبال واقع شد.

آثار بسیاری به دبیرخانه مسابقه ارسال گردید که از این میان ۲۴۰ طرح کامل و حائز شرایط مسابقه شناخته شده اند، که با اتمام داوری نهایی آثار در نهایت ۴۰ طرح منتخب در هفته آخر آبان ماه سال جاری در نگارخانه اصلی برج آزادی برای عموم به نمایش گذاشته خواهد شد.

مهندس فریار جواهریان؛ معمار و شهرساز، دکتر ایرج اعتصام؛ معمار و شهرساز، دکترحسن بلخاری؛ مدرس فلسفه هنر، مهندس محمد بهشتی؛ معمار ، دکتر داراب‌دیبا؛ معمار، دکتر علی‌اکبر صارمی؛ معمار، دکتر شهاب کاتوزیان؛ معمار و شهرساز، مهندس نادر اردلان؛ معمار و شهرساز، و عباس کیارستمی؛ فیلمساز و عکاس داوران این مسابقه هستند که طی چهار روز در برج آزادی برترین طرح های ارائه شده را انتخاب می کنند.

استانداری آذربایجان غربی، میراث فرهنگی آذربایجان غربی، شورای شهر و شهرداری خوی، مجمع خویی های مقیم مرکز، بنیاد شمس و مولانا، بنیاد معماری میرمیران، موسسه فرهنگی اکو و بنیاد فرهنگی هنری رودکی حامیان برگزاری این مسابقه هستند.

به گزارش روابط عمومی برج آزادی؛ طراحی برج آزادی که یکی از بناهای یادبود در جهان به شمار می رود نیز در سال ۱۳۴۵ به مسابقه گذاشته شد که در نهایت طرح مهندس حسین امانت برنده و برای ساخت انتخاب شد. از همین رو، بنیاد معماری میرمیران برج آزادی را به عنوان محل برگزاری این مسابقات انتخاب کرده است.

انتهای پیام/ن.ف

انتهای خبر / شبکه خبری سینمای ایران/ کد خبر ۳۷۹۷۶


شبکه خبری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.