آغاز دریافت اظهارنامه های مالیاتی

جام جم آنلاین: رئیس کل سازمان امور مالیاتی از آغاز دریافت اظهارنامه های مالیات مستقیم مربوط به عملکرد سال گذشته در سراسر کشورخبر داد و گفت:مودیانی که اظهارنامه های خود را به صورت الکترونیکی تکمیل کرده اند اما امضای الکترونیکی ندارند لازم است پس از مهر و امضای نسخه چاپی ( پرینت ) ان را به صورت دستی یا توسط پست به ادارات مالیاتی مربوط ارائه کنند .

 علی عسکری در گفتگو با واحد مرکزی خبر گفت : نسخه اینترنتی اظهارنامه های جدید مالیاتی در پایگاه اینترنتی سازمان امورمالیاتی به نشانی  www.tax.gov.ir شبانه روز در دسترس فعالان اقتصادی و صاحبان مشاغل است و ادارات مالیاتی سراسر کشور آماده دریافت اظهارنامه های تکمیل شده مالیاتهای مستقیم عملکرد سال گذشته تا سی و یکم تیر ماه هستند  .

وی با بیان اینکه دستورالعمل استفاده ازاظهارنامه های الکترونیکی در سامانه سازمان امور مالیاتی درج شده است افزود: مودیان مالیاتی می توانند نسخه ای از اظهارنامه های مالیاتی را از روی پایگاه اینترنتی سازمان امور مالیاتی بر روی رایانه خود ذخیره  و پس از درج اطلاعات خواسته شده، آن را به صورت الکترونیکی به سازمان امور مالیاتی ارسال کنند  .

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت : مودیان علاوه بر پایگاه اینترنتی سازمان امور مالیاتی می توانند به صورت حضوری اظهارنامه های مالیاتی را از ادارات مالیاتی دریافت و پس از تکمیل و مهر امضا ، آن را به صورت دستی یا با پست به همان ادارات تحویل دهند .

رئیس کل سازمان امور مالیاتی ارائه اظهارنامه به صورت الکترونیکی را موجب صرفه جویی در وقت و هزینه مودیان و سازمان امور مالیاتی دانست و افزود : مودیانی که اظهارنامه های خود را به صورت الکترونیکی به ادارات امور مالیاتی ارسال کنند در دریافت تسهیلات مالیاتی در اولویت قرار می گیرند و از جمله می توانند سی درصد مالیات را نقد و بقیه را به صورت اقساط تا پایان سال پرداخت کنند .

وی از همه مودیان مشمول پرداخت مالیات مستقیم خواست برای ارائه اظهارنامه های خود زودتر اقدام کنند و به روزهای پایانی موکول نکنند که تجربه نشان داده است در این روزها به علت ازدحام مراجعه مشکلاتی بروز خواهد کرد .


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.