آغاز ذخیره‌سازی ۱۰۰ هزارتن مرغ

جام جم آنلاین: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از آغاز ذخیره‌سازی ۱۰۰ هزار تن مرغ در کشور خبرداد و گفت: ۲۰ تا ۳۰ هزار تن مرغ مازاد بر نیاز فعلی بر اساس برآورد وزارت جهاد کشاورزی به قیمت ۴۸۰۰ تومان خریداری می‌شود.

“حسن رادمرد” با اشاره به تدابیر ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت برای خرید مرغ مازاد بازار و ذخیره‌سازی آن برای ایام پرتقاضا، گفت: پیش‌بینی بر این است که ۲۰ تا ۳۰ هزار تن مرغ مازاد بازار با برآورد وزارت جهاد کشاورزی از بازار خریداری شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: علاوه بر ذخیره‌سازی مرغ مازاد بر نیاز بازار، بخشی از نیاز ماه‌های آینده نیز از طریق واردات تامین خواهد شد که بر این اساس، پیش‌بینی می‌شود میزان ذخیره تا ۱۰۰ هزار تن نیز برسد اما اولویت با ذخیره مرغ داخلی است.

وی تصریح کرد: در حوزه دامپروری و مواد پروتئینی به دلیل افزایش تولید، خرید توافقی در دستور کار قرار گرفته و بر این اساس، سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استانها با همکاری مرغداری‌ها، از هفته گذشته کار خرید مرغ را شروع کرده‌اند.

رادمرد گفت: شرکت پشتیبانی امور دام آمادگی دارد تا همه خریدهای مرغ را ذخیره‌سازی و در سردخانه‌ها نگهداری کند تا در موقع ضرورت آنها را آزاد کرده و در شبکه‌ها توزیع کند.

این مقام مسئول در معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره نرخ خرید توافقی مرغ، گفت: در حال حاضر سقف و کفی برای خرید تعیین شده که بستگی به عرضه و تقاضا دارد، اگر نیاز داخلی و تقاضای آن زیاد باشد تلورانس قیمتی افزایش می‌یابد؛ ولی کف قیمتی که الان در نظر گرفته شده، ۴۸۰۰ تومان است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.