آغاز ذخیره سازی گوشت مرغ و تامین نهاده های تولید

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت از آغاز ذخیره سازی گوشت مرغ برای ایام محرم و نوروز خبرداد و گفت: حداقل۱۰ درصد کل تولید مرغ بازار کشور به صورت روزانه از تولید کنندگان خریداری و ذخیره می شود.

واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه اطلاع رسانی تولیدو تجران تاریان (شاتا) : حسن رادمرد با اشاره به جلسه ستاد تنظیم بازار در خصوص وضع برنامه ریزی برای تولید مرغ در کشور افزود: در این باره اقدامات مناسبی در حال انجام است و ذخیره سازی مرغ برای ماه های محرم و نوروز آغاز شده و همچنین  نهاده های مورد نیاز برای تولید مرغ تا ۸ ماه آینده نیز تأمین شده است.
معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت، با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۲۰ هزار تن گوشت مرغ مازاد بر نیاز ذخیره سازی شده است ، اظهار داشت : طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار،شرکت پشیبانی امور دام کشور روزانه ۵۰۰ تن مرغ به قیمت ۴ هزار و ۸۰۰ تومان از تولیدکنندگان خریداری و ذخیره سازی می‌کند.
وی، تثبیت بازار مرغ و تخم مرغ  را یکی از اولویتها ذکر کرد و گفت: تامین نهاده و تولید متناسب با نیاز کشور از  اقداماتی است که به منظور تثبیت قیمتها مد نظر قرار خواهد گرفت.
رادمرد تامین نهاده های مورد نیاز تولید کنندگان مرغ و تخم مرغ را در شرایط کنونی قابل قبول ارزیابی کرد و گفت: تاکنون ۷ میلیون تن نهاده مورد نیاز برای تولید مرغ و تخم مرغ خریداری شده و در شرکت پشتیبانی امور دام مقدار یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن از این نهاده وارد کشور شده است و
بقیه نیز به مرور وارد کشور و عرضه خواهد شد.


IRIBNews RSS TopNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.