آغاز رزمایش مشترک مدافعان آسمان ولایت۴ با رمز “یا محمد رسول‌الله(ص)”/ شلیک موشک “هاگ” تا ساعتی دیگر

۲۲ آبان ،

رزمایش مشترک سراسری مدافعان آسمان ولایت۴ با رمز “یا محمد رسول الله(ص)”، لحظاتی پیش آغاز شد.

به گزارش تفسیری خبرنگار دفاعی – امنیتی باشگاه خبرنگاران اعزامی به منطقه برگزاری رزمایش مدافعان آسمان ولایت۴(بیرجند)، این رزمایش، لحظاتی پیش آغاز شد.

امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با اعلام رمز “یا محمد رسول‌الله(ص)”  از محل قرارگاه اصلی رزمایش، دستور آغاز این رزمایش گسترده را صادر کرد.

قرار است در این مرحله از رزمایش مدافعان آسمان ولایت۴ سامانه‌های پدافند هوایی راداری، موشکی، شنود، توپخانه‌ای و دیده‌بانی با ویژگی‌های چالاکی، چابکی و هوشمندی در صحنه نبرد گسترش یابند.

در آغاز این رزمایش، جنگنده بمب‌افکن‌های F4 ،F5  ،F7 ،F14 میراژ، سوخو و هواپیماهای سوخت‌رسان نیروی هوایی از پایگاه‌های خود در مناطق شرقی و جنوبی منطقه رزمایش، گسترش یافته و هواپیماهای شناسایی با عکسبرداری از منطقه رزمایش به جمع‌آوری اطلاعات از منطقه می‌پردازند.

در این مرحله، تحرک، جابجایی سریع و پرواز انواع هواپیماهای طرح پدافندی و استقرار سامانه‌های پدافندی و هماهنگی بیشتر ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و نیروهای آموزش‌دیده مردمی در برقراری و پوشش امنیت کامل مرزهای هوایی کشور در قالب شبکه یکپارچه پدافندی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

گفتنی است در ادامه اولین مرحله از رزمایش مشترک سراسری مدافعان آسمان ولایت۴، پس از گسترش و استقرار سریع دیده‌بانان بصری در مناطق تعیین شده، ارتباطات چندلایه و امن برای انتقال به موقع اطلاعات صحنه نبرد به شبکه یکپارچه پدافند هوایی تأمین خواهد شد.

در پایان مرحله اول این رزمایش که با هدف حصول اطمینان از امنیت و کارایی شبکه‌های ارتباطی و تبادل به موقع اطلاعات میان سرپنجه‌ها و مراکز کنترل منطقه‌ای پدافند هوایی انجام شده، دیده‌بانان با استفاده از تجهیزات الکترو اپتیکی و ارتباط مدرن و موشک‌های دوش‌پرتاب، عملکرد و کارایی این تجهیزات را مورد ارزیابی عملیاتی قرار می دهند.

همچنین در ادمه رزمایش گسترده مدافعان آسمان ولایت۴، تا ساعتی دیگر موشک “هاگ” نیز شلیک خواهد شد.

انتهای پیام/ش


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.