آغاز رقابتهای جهانی ربوکاپ از ۲۸خردادماه

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر مرتضی موسی خانی در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری مسابقات جهانی ربوکاپ افزود: این دوره از مسابقات جهانی در کشور مکزیک از ۲۸ خرداد ماه جاری آغاز می شود.

رئیس کمیته ملی ربوکاپ با بیان اینکه این رقابتها تا ۴ تیرماه ادامه دارد، اظهار داشت: در ۲ روز اول تیم ها رباتهای خود را Set UP می کنند و از روز سه شنبه این رقابتها آغاز می شود.

وی با تاکید بر اینکه در این رقابتها تیمهای دانشجویی و دانش آموزی کشور حضور خواهند داشت، ادامه داد: در این رقابتها تیمهایی از دانشگاه های صنعتی امیرکبیر، علم و صنعت، گیلان و واحدهایی از دانشگاه های آزاد و همچنین تعدادی از تیمهای دانش آموزی آمادگی خود را برای حضور در این رقابتها اعلام کردند.

موسی خانی تعداد تیمهای شرکت کننده را ۲۵ تیم دانش آموزی و دانشجویی ذکر کرد و یادآور شد: تیمهای دانشجویی در لیگهای رباتهای انسان نما، نائو، رباتهای استاندارد پلت فرم، رباتهای فوتبالیست سایز کوچک و متوسط، رباتهای خانگی، امدادگر، رباتهای شبیه ساز دو بعدی، امداد و نجات و رباتهای مجازی شرکت خواهند کرد.

رئیس کمیته ملی ربوکاپ، در لیگهای رباتهای فوتبال دو به دو و یک به یک، امدادگر دانش آموزی و لیگ COSPACE  (همکاری رباتها با یکدیگر) را از جمله لیگهایی دانست که تیمهای دانش آموزی حضور خواهند داشت و ادامه داد: در این دوره از رقابتها ۷ نفر از دانشجویان و اساتید ایرانی عضو کمیته فنی مسابقات جهانی ربوکاپ هستند.

وی همچنین از برگزاری سمپوزیوم هوش مصنوعی همزمان با برگزاری این رقابتها خبر داد و اضافه کرد: در این سمپوزیوم برخی از مقالات دانشجویان و اساتید ایرانی برای ارائه انتخاب شدند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.