آغاز رقابت برای جوایز اسکار ۸۵

درام اجتماعی «باربارا» که داستان آن در آلمان شرقی کمونیستی روی می‌دهد، نماینده رسمی آلمان در بخش فیلم خارجی‌زبان جوایز اسکار ۲۰۲۲ است.

به گزارش بی باک به نقل از خبرآنلاین، این فیلم به کارگردانی کریستیان پتسولد اولین بار در دنیا فوریه پیش در بخش مسابقه جشنواره برلین روی پرده رفت و پتسولد به خاطر آن جایزه خرس نقره‌ای بهترین کارگردان را دریافت کرد.

داستان «باربارا» سال ۱۹۸۰ در آلمان شرقی کمونیستی روی می‌دهد و درباره یک پزشک زن جوان (با بازی نینا هاس) است که وقتی می‌کوشد ویزای سفر به غرب را بگیرد، به عنوان مجازات به ناحیه‌ای روستایی تبعید می‌شود. او در این جای دورافتاده با یک پزشک (با بازی رونالد زرفلد) آشنا و روز به روز بیشتر به او علاقه‌مند می‌شود. اکنون او باید بین این علاقه و تمایلش به سفر به غرب یک کدام را انتخاب کند.

«باربارا» در جوایز لولا که معادل آلمانی جوایز اسکار است، در هفت بخش نامزد بود و در نهایت برنده جایزه لولا نقره‌ای دومین فیلم برتر سال شد.

این فیلم در گیشه‌های فروش در آلمان به نسبت موفق بود و حدود سه میلیون دلار به دست آورد. «باربارا» به زودی در بیش از ۴۰ کشور اکران می‌شود.

پتسولد و هاس پیش از «باربارا»‌ در چهار فیلم دیگر نیز همکاری کرده‌اند. هاس سال ۲۰۰۷ برای فیلم «یلا» برنده جایزه خرس نقره‌ای بهترین بازیگر زن جشنواره برلین شد.

«بارابارا» یادآور خاطرات هولناک زندگی دو دهه گذشته پشت پرده آهنین و دیوار برلین است.

هاس ۳۷ ساله پارسال در برلین درباره نقش خود در این فیلم،گفت: «خلق فضای آلمان شرقی در دهه ۱۹۸۰ برای من چالشی بزرگ بود. من در آلمان شرقی بزرگ نشدم و نمی‌دانستم اینکه همیشه در حالت دفاعی باشی و به دیگران اعتماد نداشته باشی، چه حسی دارد.»

پتسولد نیز که پدر و مادرش از آلمان شرقی تحت کنترل پلیس مخفی (اشتازی) به آلمان غربی گریختند، گفت: «این فیلمی درباره آلمان شرقی نیست، فیلمی درباره این مسئله است که چطور مردم در این شرایط دوام آوردند.»

آکادمی علوم و هنرهای سینمایی ۱۵ ژانویه ۲۰۲۲ (۲۶ دی‌ماه) اسامی پنج نامزد بخش اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان را به همراه نامزدهای سایر بخش‌ها اعلام می‌کند.

هشتاد و پنجمین دوره جوایز اسکار ۲۴ فوریه (دوشنبه هفتم اسفند به وقت ایران) در هالیوود اند هایلند سنتر در لس آنجلس برگزار می‌شود.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.