آغاز رقابت قصه‌گویان تهرانی در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی‌قصه‌گویی

۲۵م آذر ،

رقابت قصه‌گویان در مرحله استانی شانزدهمین‌ جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون از امروز ۲۵ آذر در استان تهران آغاز شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و امور بین‌المل کانون؛ به نقل از فریبا حبیبی مسئول برگزاری مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی استان تهران، در این مرحله تعداد ۹۱ نفر قصه‌گو با هم به رقابت خواهند پرداخت که در این میان ۲۴ قصه‌گوی غیر کانونی و ۱ نفر میهمان خارجی از کشور ژاپن و مابقی مربیان و کارشناسان و کارکنان کانون می باشند که از میان آن‌ها ۶ نفر جزو برترین‌های دوره‌های پیشین می باشند.
محور اصلی قصه‌ها در این دوره از جشنواره داستان‌های کهن (منطق‌الطیر، کلیله و دمنه ومرزبان‌نامه) قهرمانان و اسطوره‌های ایرانی (شاهنامه، شهدا و شخصیت‌های ایرانی) تعیین شده است.
برگزیدگان در این مرحله ۲۷ نفر خواهند بود که از میان‌ آن‌ها ۳ نفر پیشکسوتان قصه‌گویی، ۳ نفر قصه گویان پیشین، ۳ نفر قصه‌گوی آزاد، ۱ نفر میهمان و ۱۳ نفر از مربیان قصه‌گو انتخاب خواهند شد.
این برگزیدگان به مرحله‌ای منطقه‌ای که ۹ دی در شهر بندر عباس  برگزار می‌شود راه خواهند یافت.
داوری این مرحله نیز بر عهده‌ی سیده نسرین سجادیان، بهاره صفایی کارشناسان کانون استان تهران و سمیرا قیومی مربی ادبی این استان گذاشته شده است.
مرحله استانی شانزدهمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی استان تهران طی ۴ روز از ۲۵ تا ۲۸ آذر در مرکز آفرینش‌های فرهنگی، هنری کانون استان تهران برگزار می‌شود.
این رقابت‌ها طی همین هفته در تمامی استان‌های کشور برپا می‌شود و منتخبان مرحله‌ی منطقه‌ای در ۴ منطقه کشور معرفی خواهند شد.
 گفتنی است؛ مراسم پایانی این برنامه روز ۲۹ آذر و هم‌زمان با ویژه برنامه شب یلدا برگزار خواهد شد./ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.