آغاز روابط رسمی اسرائیل-امارات/ تواقف ترامپ، نتانیاهو و بن زاید برای توقف طرح الحاق

امارات با اعلام آغاز روابط رسمی با رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ولیعهد این کشور با ترامپ و نتانیاهو درباره توقف اجرای طرح الحاق کرانه باختری به توافق رسیدند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، به نقل از اسکای نیوز عربی، دولت امارات امروز پنجشنبه با صدور بیانیه ای از آغاز روابط مستقیم و علنی با رژیم صهیونیستی خبر داد.

محمد بن زاید، ولیعهد ابوطبی و حاکم دوفاکتوی امارات نیز در پیامی در توئیتر اعلام کرد که با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفتگوی تلفنی داشته و در این تماس ها سه طرف توافق کردند که اسرائیل الحاق سرزمین های فلسطینی به اراضی اشغالی را متوقف کند.

امارات، آمریکا و اسرائیل نیز در بیانیه مشترکی ضمن تایید این خبر اعلام کردند که روابط دوجانبه میان ابوظبی و تل آویو به شکل مستقیم و علنی برقرار خواهد شد.

در این بیانیه آمده است: این دستاورد دیپلماتیک تاریخی باعث تقویت صلح و ثبات در خاورمیانه خواهد شد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پس از این توافق با تاریخی خواندن آن اعلام کرد: رهبران رژیم صهیونسیتی و امارات برای آغاز روابط علنی و مستقیم توافق کردند. این توافق مهمترین دستاوردی است که در ۲۵ سال اخیر به دست آمده و چه بسا شاهد اتفاقات دیگری در آینده باشیم. از رهبران امارات و اسراییل به خاطر «شجاعتشان» تشکر می کنم.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.