آغاز سنجش سلامت جسمانی نوآموزان

جام جم آنلاین: بر اساس اعلام سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان در سال تحصیلی ۹۲-۹۱ از امروز شنبه ۱۶ اردیبهشت در ۹۰۰ پایگاه سنجش کشور آغاز شد.

به گزارش روز شنبه جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، برنامه سنجش نوآموزان همچون سالهای گذشته با همکاری دو وزارتخانه آموزش و پرورش و بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی توسط سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در ۹۰۰ پایگاه سنجش و ۷۱۵ شهر و منطقه کشور اجرا خواهد شد.

براساس این گزارش ، برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی به منظور ارزیابی نوآموزان در دو مرحله مقدماتی شامل ؛ ارزیابی های بینایی ، دید رنگ ، شنوایی ، گفتاری ، آمادگی تحصیلی ، اختلالات جسمی ، حرکتی ، اندازه گیری توده بدنی ، قد به سن ، معاینات دهان و دندان ، پوست و مو ، اختلال روان پزشکی و معاینات پزشکی عمومی ، بررسی سوابق واکسیناسیون و تخصصی انجام می شود.

که این مرحله شامل نوآموزانی خواهدشد که نتایج ارزیابی مرحله مقدماتی آنان مشکوک به داشتن مشکل تشخیص داده شده است .

این گزارش حاکیست ؛ معاینات غربالگری و پزشکی عمومی در شهر ، روستا و مناطق عشایری برای نو آموزان بدو ورود به دبستان بر اساس نظام مراقبت های بهداشتی درمانی اولیه و پایگاه های سنجش بصورت کامل و پوشش صددرصدی اجرا خواهد شد.

شایان ذکر است ؛ برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی امسال بابیش از یک میلیون و ۱۲۰ هزار نوآموز بدو ورورد به دبستان اجرا خواهد شد .


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.