آغاز ششمین سوگواره سراسری کانون قزوین؛ ۲۰ دی با حضور دکتر سنگری

۱۸م دیماه ،

در ششمین سوگواره سراسری شعر، قصه و عکس حسینی(ع) کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین بیش از ۱۸۰۰ اثر از ۲۶ استان کشور شرکت داده شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون؛ این سوگواره امسال با محوریت ادب و بصیرت در کربلا با استقبال گسترده‌ای از سوی شیفتگان و ارادت‌مندان به ساحت قدسی حضرت امام حسین(ع) و شهدای کربلا روبرو شد.
قرار است مجتمع کانون قزوین طی روزهای ۲۰ و ۲۱ دی میزبان برگزیدگان این سوگواره‌ی حسینی باشد که با آثار خود عشق و ارادت‌شان را به سرور و سالار شهیدان عالم به نمایش گذاشته‌اند.
این آثار به نقل از‌ی طیب ملکی‌پور مدیرکانون استان قزوین از برگزیدگان این سوگواره در سه بخش شعر، قصه و عکس عاشورایی طی آیینی تجلیل خواهد شد.
وی توضیح داد که ۳۳ اثرقصه‌گویی از ۱۰ استان، ۶۵۸اثرادبی از ۲۱ استان و ۱۱۲۴ عکس از ۲۰ استان و در مجموع ۱۸۱۵ اثر از ۲۶ استان کشور برای داوری به دبیرخانه این سوگواره ارسال شده است.
ملکی‌پور استقبال مناسب شرکت‌کنندگان را نشانه ارادت و اخلاص آنان ومرتبط با نام مقدس حضرت امام حسین (ع) دانست که بر تارک این مراسم می‌درخشد.
مدیرکانون استان قزوین ایجاد زمینه برای ارتقای معنوی و بروز توانمندی در عرصه مذهب  در میان هنرمندان و شاعران را از جمله دست‌آوردهای این سوگواره در سال‌های قبل دانست و از همه یاری‌گران این سوگواره و شرکت‌کنندگان درآن قدردانی کرد.
بر اساس این گزارش برگزاری نمایشگاه عکس‌، خوشنویسی و نقاشی عاشورایی، اجرای مراسم در حسینیه آسید جمال (از مکان‌های مورد اعتقاد مردم قزوین)، اجرای نمایش عاشورایی، انتشار یافتن کتاب آثار و سخنرانی‌های ۵ دوره قبل با عنوان “واگویه‌های عاشورایی ” و حضور عاشورا پژوه مطرح کشور “دکترمحمدرضا سنگری” هم‌چون دوره‌های قبل و برگزاری نشست‌های عاشوراشناسی با حضور وی از جمله برنامه‌های این سوگواره است.
گفتنی است؛ اولین سوگواره کانون قزوین در سال ۸۶ با محوریت معرفی اسلم بن عمر(تنها ایرانی حاضر در صحنه کربلا  که بنا به اسناد از اهالی قزوین بوده است) و در ادامه طی چهار سال بعد با موضوع‌های کودکان کربلا، حضرت ابوالفضل (ع) ، نیایش در کربلا و خامس آل عبا (ع) برگزار شد./ص


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.