آغاز شمارش آرا در کشورهای شرق آسیا

به گزارش ایرنا، تنی چند از دانشجویان کشورمان پس از نوشتن رای خود در برگه های مخصوص یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، دست های خود را همراه با برگه های رای به عنوان اتحاد و لبیک به پیام رهبر معظم انقلاب در کنار یکدیگر قرار داده و به صندوق ریختند.
این در حالیست که گروهی از شهروندان ایرانی که برای گردش به چین سفر کرده اند امروز بخشی از برنامه های تورها را لغو کرده و در شعب اخذ رای حضور یافتند.
مهدی شریفی دانشجو مقطع دوره دکترای دانشگاه پکن در رشته فیزیک به گفت: هر چقدر حضور مردم ما چه در داخل و چه در خارج از کشور در پای صندوق های رای پرنگ تر و قوی تر باشد، کشورمان در صحنه بین المللی می تواند قدرتمند تر ظاهر شود.
وی با اشاره به اینکه حضور حداکثری در انتخابات از همه گرایشها یک ضرورت است، افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز فرموده اند برگزاری انتخابات پرنشاط و مقتدرانه به نفع مردم و نظام جمهوری اسلامی خواهد بود.
تقی . ر یکی از شهروندان اصفهانی ساکن تهران که دو روز قبل برای گردشگری وارد کلان شهر پکن شده ضمن حضور در شعبه اخذ رای سفارت ایران گفت: سرنوشت ما دست خودمان هست و هرجای دنیا که باشیم در پای صندوق رای حضور خواهیم یافت.
وی با اشاره به اقدام های دشمنان ایران مانند تحریم افزود: این رفتارها همبستگی ملت را بیشتر می کند و انتخابات امروز یک جلوه آن است.
وی با اشاره به اینکه برای رای دادن راه طولانی در ترافیک سنگین پایتخت چین طی کرده، گفت: دنیا و خیلی از کشورهای غربی ملت ایران را در شهامت و استقامت نشناخته اند.
علیرضا سالاریان سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شهر گوانجو در جنوب چین نیز عصر امروز در تماس تلفنی خبرنگار ایرنا گفت: انتخابات دراین حوزه با استقبال خوب ایرانیان مقیم و مسافران مواجه شده است.
وی با اشاره به اینکه پس از تاسیس کنسولگری ایران در بهمن ماه سال گذشته این اولین بار است که انتخابات ریاست جمهوری در این شهر انجام می شود، افزود: اطلاع رسانی لازم طی روزهای اخیر با ابزار مختلف انجام شده و هیچ مشکلی در امر برگزاری انتخابات نیز وجود ندارد.
براساس اعلام وزارت کشور انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری برای حوزه های خارج از کشور به مدت دو ساعت تمدید شد.
یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران برای ایرانیان مقیم در کشورهای شرق آسیا که از ساعت هشت صبح امروز آغاز شده بود مقارن ساعت ۲۰ به وقت محلی پایان یافت و شمارش آرا آغاز شد.

نتایج شمارش آرا شرق آسیا ,

نوشته آغاز شمارش آرا در کشورهای شرق آسیا اولین بار در ممتازنیوز، پورتال جامع آموزشی اطلاع رسانی کشور ، مجله اینترنتی ، خبر ، ورزش ،تکنولوژِی News,Sport پدیدار شد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.