آغاز طراحی و ساخت “سوئیچ و روتر مورد استفاده در لبه و تجمیع” در پژوهشگاه ICT

۲۳ آبان ،

طراحی و ساخت سوئیچ و روتر مورد استفاده در لبه و تجمیع، در پژوهشکده فناوری ارتباطات پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، با مشارکت یکی از شرکتهای دانش بنیان فعال آغاز گردید.

به گزارش تفسیری خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران در این پروژه، طراحی و ساخت سوییچ و روتر با قابلیت های امنیتی مبتنی بر نیاز های داخل و منطبق بر استاندارد های جهانی با قابلیت های فنی در سطح روز دنیا برای لبه و تجمیع شبکه، انجام می گیرد.

دارا بودن معماری به روز همراه با بکارگیری مناسب ترکیب نرم افزار و سخت افزار، کنترل ازدحام، قابلیتهای امنیتی، حمایت از پروتکلهای لازم جهت عملیات تبادل و مسیریابی ترافیک و قابلیت مدیریت شوندگی توسط مدیریت شبکه با پروتکل های استاندارد، ازجمله  ویژگیهای این محصول است.

گفتنی است: این طراحی از نظر مشخصات فنی قابل رقابت با محصولات مشابه در دنیاست و پیکره بندی آن نیز بصورت آسان و از طرف اپراتور قابل انجام خواهد بود.

لازم به ذکر است : حرکت سریع از شبکه های مداری به شبکه های IP ، نیازمند وجود تجهیزات سوییچ و روتر در لبه و تجمیع شبکه در سطح وسیعی است و عدم تولید این محصولات در داخل و پیچیدگی های آنها از نظر کنترل موارد امنیتی مثل Backdoor، به چالشی تبدیل می شود که شرکت ها و کشور های سازنده بتوانند از این جنبه سوء استفاده کرده و از نظر امنیتی کشور های استفاده کننده را در معرض خطر قرار دهند.

یادآوری میشود: قرار گرفتن در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی و همچنین تحریم محصولات با دانش و فناوری بالا، نیاز به بومی سازی اینگونه تجهیزات را در داخل، بیش از پیش نمایان می سازد لذا پژوهشگاه ICT “طراحی و ساخت سوئیچ و روتر مورد استفاده در لبه و تجمیع” را به عنوان یکی از اولویتهای کاری خود لحاظ نموده است./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.