آغاز طراحی ساخت هواپیماهای ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفره در کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا جهانگیریان – رئیس پژوهشکده علوم و فناوری فضا دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: پروژه طراحی و ساخت هواپیمای ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفره از طرح های مصوب شورای علوم، تحقیقات و فناوری (عتف ) است که دانشگاه امیرکبیر در حال حاضر مراحل نهایی امکان سنجی آن را طی می کند و براین اساس مراحل اولیه طراحی این پروژه نیز در حال شروع است.

وی گفت: براین اساس هم اندیشی پروژه کلان فناوری های کلیدی در طراحی و ساخت هواپیمای ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفره با حضور متخصصان و صنعتگران داخلی بیستم تیرماه امسال در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می شود. 

به گفته رئیس پژوهشکده علوم و فناوری فضا دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این پروژه این دانشگاه به عنوان دانشگاه محوری است که براین اساس محل برپایی این هم اندیشی در دانشگاه امیرکبیر تعیین شده است.

وی خاطرنشان کرد: برپایی این هم اندیشی جنبه اطلاع رسانی و جلب مشارکت دارد تا مراکز ذی نفع دانشگاهی و صنعتی که در این زمینه تجربه دارند از جزییات انجام این پروژه مطلع شوند.

جهانگیریان افزود: همزمان با برپایی هم اندیشی پروژه کلان فناوری های کلیدی در طراحی و ساخت هواپیمای ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر، میزگردی تخصصی با حضور متخصصان و صنعتگران حوزه هواپیماسازی کشور برگزار می شود تا زمینه برای تبادل تجربیات متخصصان فراهم شود.

 

به گفته وی در این هم اندیشی، نمایندگانی از صنایع مختلف، وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری و شورای عتف حضور دارند و قرار است در آن رئیس سازمان صنایع هوایی، روسا و مدیران دانشگاهها از جمله دانشگاههای صنعتی اصفهان و علم و صنعت نیز حضور داشته باشند. 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.