آغاز طرح تحقیق و تفحص بانک مرکزی

بینا- نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به نظارت جدی مجلس بر عملکرد اقتصادی گفت: در همین راستا طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی در مجلس در دستور کار قرار گرفت.
به گزارش بینا، محمد رضا پور ابراهیمی به مهر اظهارداشت: یکی از دغدغه های مجلس عملکرد دقیق و جدی بر فعالیتهای اقتصادی است که در این خصوص طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی امروز در مجلس کلید خورد.
وی افزود: محورهای مختلفی در این طرح با هدف رفع مشکلات اقتصادی مورد بررسی دقیق قرار خواهد گرفت.
نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به سوء مدیریتهایی که در زمینه ارز در چند ماه اخیر انجام شده است و علیرغم نظرهای تخصصی و کارشناسی که از سوی مجلس و سایر نهادها به بانک مرکزی در خصوص ارز داده شده اما هنوز بانک مرکزی بر نگرشهای سنتی خود در این خصوص تاکید دارد.
وی تصریح کرد: مشکلات ارزی ناشی از سوء مدیریتها در راستای کنترل ارز است.
پور ابراهیمی افزود: یکی دیگر از محورهای این طرح بررسی نظارت بانک مرکزی بر موسسات قرض الحسنه و موسسه های مالی و اعتباری است که نمونه آن موسسه اعتبار ایرانیان است که عملکرد این موسسه به گونه ای بوده است که بی اعتباری را به همراه داشته و در بسیاری از استانهای مشکل ایجاد کرده است.
پور ابراهیمی اضافه کرد: محور دوم برداشتهای غیر قانونی است که بانک مرکزی طی ماههای اخیر از بانکها انجام داده است.
وی همچنین با اشاره به نرخ مرجع ارز گفت: در حالی نرخ مرجع مشخص شده است که عملا فعالیتهای اقتصادی برپایه نرخ ارز آزاد انجام می شود که خود جای سوال دارد.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.