آغاز طرح تولید گوشت مرغ بدون آنتی بیوتیک در کشور

یکشنبه ۱۰ اردیبهشت – ۰۸:۵۵:۱۵ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

رئیس سازمان دامپزشکی کشور خبر داد:

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا-رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: طرح تولید گوشت مرغ بدون آنتی بیوتیک در ۱۳ استان آغاز شده است.
به گزارش سرویس اقتصادی خبرگزاری آریا،سید دکتر محسن دستور در هفدهمین کنگره دامپزشکی که به مناسبت روز جهانی دامپزشکی برگزار شد، اظهار داشت: این سازمان در حوزه فعالیت دامپزشکی تلاش می کند تا با وظایف حاکمیتی و قانونی که دارد، در راستای شعار امسال یعنی تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی گام بردارد.
وی گفت: در این طرح داروهای با منشأ گیاهی جایگزین داروهای آنتی بیوتیک با منشأ شیمیایی می شود.رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه امسال به نام سال مقاومت های دارویی نامگذاری شده است ، افزود: امسال برای کنترل بیماری های میکروبی از داروهای با منشأ گیاهی استفاده می شود تا دیگر شاهد باکتری های مقاوم به آنتی بیوتیک ها و صرف هزینه های گزاف برای مقابله با این بیماری ها و باکتری ها نباشیم.
دستور تاکید کرد: برخی از داروهای جدید جایگزین داروهای متداول می شود و در برخی از داروها نیز توقف مصرف داریم.رئیس سازمان دامپزشکی کشور از اجرای طرح پایش باقیمانده های دارویی در گوشت قرمز ، تخم مرغ و عسل خبر داد و گفت : پارسال طرح پایش فرآورده های آبزی و شیر اجرا شد که گزارش آن به شورای عالی سلامت کشور ارائه می شود.
وی همچنین اجرای برنامه های تضمین کیفیت و سلامت غذایی با منشأ آبزیان و اجرای طرح تضمین کیفیت و سلامت غذایی با منشأ دامی را دو محور اساسی برنامه های امسال سازمان دامپزشکی کشور دانست.دستور از آغاز صادرات داروها و واکسن های تولید داخل از ابتدای امسال خبر داد و گفت: سرمایه گذاری خوبی در حوزه دارویی کشور انجام شده است که امیدواریم این روند سبب گسترش صادرات در این زمینه شود.
دستور حمایت از بخش خصوصی و جذب سرمایه های این بخش را از مهم ترین برنامه های سازمان دامپزشکی کشور دانست و افزود: هم اکنون بخش خصوصی در عرصه خدمات دامپزشکی در برخی از مناطق کشور ، سه برابر بخش دولتی حضور دارد.
رئیس سازمان دامپزشکی گفت: سال گذشته نیز شعال سازمان جهانی بهداشت، مقاومت میکروبی در برابر داروها بود بنابراین سازمان دامپزشکی با در نظر گرفتن این اهداف، اقداماتی در حوزه داروهای دامی انجام داد.

کدM-ch2531

کد خبر: ۲۰۱۲۰۴۲۹۰۸۵۵۱۵۲۹۴


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.