آغاز طرح “مدیریت چرا” با هدف حفظ پوشش گیاهی و تقویت گیاهان مرتعی

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران:

اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران از دامداران دارای پروانه چرا و مجریان طرح های مرتعداری خواست در اجرای طرح مدیریت چرا با هدف حفظ پوشش گیاهی و تجدید حیات گیاهان مرتعی و بهره برداری اصولی و بهینه و همچنین جلوگیری از روند تخریب مراتع همکاری کنند.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران،اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران از دامداران دارای پروانه چرا و مجریان طرح های مرتعداری خواست در اجرای طرح مدیریت چرا با هدف حفظ پوشش گیاهی و تجدید حیات گیاهان مرتعی و بهره برداری اصولی و بهینه و همچنین جلوگیری از روند تخریب مراتع  همکاری کنند.

این سازمان تصریح کرده است در اجرای این طرح از ورود زودهنگام دام و همچنین آوردن دام مازاد بر ظرفیت پیش بینی شده در پروانه چرا به مراتع جلوگیری می شود.

ضروری است دامداران دارای مجوز مراتع ضمن تمدید پروانه چرا از ورود زودهنگام و همچنین تعلیف دام مازاد بر ظرفیت مجاز در مراتع استان جدا خودداری کنند.

در صورت ملاحظه هر گونه تخلف با متخلف یا متخلفان بر طبق ضوابط موجود برخورد خواهد شد و پروانه مرتع داری اشخاص خاطی ضمن معرفی آنان به مراجع قضایی ؛ باطل می شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.