آغاز طرح ملی پیشگیری از تنبلی چشم در دامغان

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ شنبه ۶ آبان ۹۱،

رئیس اداره iبهزیستی شهرستان دامغان گفت: همزمان با سراسر کشور طرح ملی پیشگیری از تنبلی چشم در دامغان آغاز شد.

حسن غربا در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت:  طرح پیشگیری از تنبلی چشم (آمبلوپی) ویژه کودکان سه تا شش سال است هم وقت با سراسر کشور در دامغان و iبه مدت دو ماه ادامه دارد.

رئیس اداره iبهزیستی شهرستان دامغان iبه ایجاد ۱۶ پایگاه سنجش بینایی در شهرستان دامغان اشاره نمود و افزود هفت پایگاه سنجش بینایی در شهرهای دامغان، دیباج، امیریه و کلاته رودبار و ۹ پایگاه دیگر نیز در سطح روستاها این شهرستان مستقر شده است.

وی از همکاری ۶۵ مربی معاینه نماینده و بینایی سنج در اجرای این طرح با اداره iبهزیستی شهرستان دامغان خبر داد و گفت: یک پایگاه دائمی بینایی سنجی نیز در اداره iبهزیستی شهرستان دامغان مستقر است که کار معاینه کودکان سه تا شش سال در طول سال و غیر از وقت اجرای طرح را بر عهده دارد.

غربا با اشراه iبه اینکه امسال در طرح پیشگیری از تنبلی چشم پیش بینی می گردد ۳ هزار کودک شرکت نماینده افزود: سال قبل ۲ هزار و ۷۷۶ کودک چهار تا شش سال در سطح شهر و روستاهای دامغان مورد سنجش قرار گرفتند.

وی iبها دریافتی برای هر یک از کودکان شهری و روستایی iبه ترتیب ۱۰ هزار و ۵ هزار ریال بر شمرد و گفت: همه کودکانی که درمعاینه بینایی سنجی مشکلی نداشته باشند، کارت سلامت و iبه کودکان مشکوک در این طرح مرحله اول کارت سنجش بینایی اعطا خواهد شد.

رئیس اداره iبهزیستی شهرستان دامغان اظهار داشت: سال قبل و در اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم ۲۱ مورد مشکوک در کودکان ملاحظه شد که ۵۲ نفر بیمار بوده اند و از این تعداد نیز هفت کودک دامغانی مشکل تنبلی چشم داشتند.

غربا مهم ترین عیوب در زمینه بینایی سنجی کودکان را عیوب انکساری، استرابیسم بیان نمود.

وی گفت: سال قبل شهرستان دامغان در زمینه اجرای این طرح از شهرستان های موفق در استان سمنان بوده است./ل


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.