آغاز عملیات حفاری دومین چاه میدان سردار جنگل

1236.jpg

عملیات حفاری دومین چاه اکتشافی توصیفی میدان سردار جنگل در دریای خزر از هفته آینده آغاز می‌شود.

علی اصولی مدیرعامل شرکت نفت خرز در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه به زودی حفر دومین چاه اکتشافی توصیفی میدانی سردار جنگل آغاز می‌شود، گفت: عملیات انتقال، لنگراندازی و تثبیت سکوی ایران امیرکبیر برای انجام این کار با تلاش متخصصان ایرانی با موفقیت انجام شد.

او با بیان اینکه انجام این عملیات توسط متخصصان ایرانی در گذشته سابقه نداشته است، توضیح داد: با گذشت این کار تحت نظر متخصصان شرکت‌های خارجی انجام می‌شد اما اکنون طراحی و اجرای این عملیات توسط متخصصان داخلی صورت می‌گیرد.

وی در مورد تکمیل حفاری دومین چاه سردار جنگل گفت: با توجه به تجربه و اطلاعاتی که از حفاری از چاه اول این میدان به دست آوردیم امیدواریم زمان کمتری برای حفر این چاه صرف شود البته برخی از مشکلات پیش‌بینی نشده ممکن است اتفاق بیافتد به طور مثال ممکن است برخی از تجهیزات دچار مشکل شود و زمانی صرف تعمیر و راه‌اندازی مجدد آنها کنیم.

اصولی با اظهار اینکه زمان حفاری این چاه متناسب با امکانات در اختیار شرکت نفت خزر است زمان حفر دومین حلقه چاه میدان سردار جنگل را کمتر از یکسال اعلام کرد و یادآور شد: این حفاری در آب‌های عمیق دریای خزر انجام می‌شود و ممکن است در زمان حفاری با لایه‌های جدید نفتی برخورد کنیم اما طبق برنامه حفاری این حلقه چاه زیر یکسال زمان خواهد برد.

مدیرعامل شرکت نفت خزر در مورد تامین اعتبار مالی لازم برای عملیات توسعه‌ اولین میدان ایران در دریای خزر خاطر نشان کرد: در تامین سرمایه‌ مالی برای حفر دومین حلقه چاه اکتشافی توصیفی هیچ مشکلی نداریم چرا که با حمایت‌های وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران کلیه منابع مالی لازم برای حفاری این حلقه چاه تامین شده است.

اصولی در پایان تاکید کرد: عملیات حفاری دومین حلقه چاه میدان نفتی سردار جنگل با همکاری متخصصان و پیمانکاران داخلی و بدون هیچ گونه مشکلی در کمترین زمان و با دریافت لایسنس‌های بین‌المللی انجام می‌شود.

در پایان مدیرعامل شرکت نفت خزر خبر کشف دومین چاه در دریای خزر را نادرست دانسته و گفت: در واقع موضوع حفر دومین چاه اکتشافی توصیفی میدان نفتی سردار جنگل بود که به دلیل برداشت اشتباه خبرنگار یک کشف جدید اعلام شد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.