آغاز فراخوان اصلاح قانون بیمه شخص ثالث

بینا- مدیر گروه بیمه‌های اموال و مسئولیت پژوهشکده بیمه با اشاره به اتمام جلسات کارگروه اصلاح قانون بیمه شخص ثالث گفت: کارشناسان بیمه و علاقه‌مندان می‌توانند ضمن مراجعه به سایت پژوهشکده نظر اصلاحی خود را درج کنند. با توجه به نزدیک شدن به پایان مهلت اجرای آزمایشی پنج ساله “قانون اصلاح بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث” مصوب ۱۶/۰۴/۱۳۸۷ و اهتمام مجلس شورای اسلامی، بیمه مرکزی و پژوهشکده بیمه در رفع نواقص موجود احتمالی در قانون مذکور، گروه پژوهشی بیمه های اموال و مسئولیت پژوهشکده بیمه اقدام به برگزاری فراخوان نظر خواهی درباره این قانون کرده است
به گزارش بینا، میترا صفائیان در این‌باره به فارس اظهار داشت: جلسات کارگروه پژوهشکده در خصوص اشکالات قانون مسئولیت مدنی رانندگان در مقابل اشخاص ثالث برگزار شده است.
مدیر گروه بیمه‌های اموال و مسئولیت پژوهشکده بیمه افزود: در این جلسات از نظرات کارشناسان صنعت بیمه در مورد ضعف‌های این قانون و راهکارهای رفع آن استفاده شد.
وی گفت: با توجه به اینکه افراد حاضر در آن جلسات محدود بودند و قطعا افراد زیادی در دانشگاه‌ها و مراکز مطالعاتی و حتی برخی از مردم عادی که تجربیاتی در مواجهه با شرکت‌های بیمه و دریافت خسارت دارند، تصمیم به برگزاری فراخوان نظرخواهی راجع به قانون بیمه شخص ثالث کردیم.
به گفته صفائیان، هدف ما این است که از طریق این فراخوان بتوانیم از نظرات افراد مختلفی که در جلسات حضور نداشتند استفاده کرده و در تغییر قانون از آن استفاده کنیم.
به گزارش فارس اجرای آزمایشی پنج ساله “قانون اصلاح بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث” یا همان بیمه شخص ثالث مصوب سال ۱۳۸۷،‌ شهریور سال آینده پایان می‌یابد. بر این اساس پژوهشکده بیمه از تمامی صاحبنظران، قانون‌گذاران بیمه شخص ثالث، تصمیم‌گیران صنعت بیمه، متصدیان بیمه‌ شخص ثالث در صنعت بیمه، کارشناسان، اساتید و دانشجویان علاقه‌مند به صنعت بیمه دعوت کرده تا با مراجعه به سایت پژوهشکده نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص هریک از مواد و تبصره‌های قانون مذکور ارائه کنند.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.